wtorek, 24 kwietnia 2012

A może kiełki ?



Domowa produkcja kiełków - podaję przepis za producentem nasion  jaki znalazłam na opakowaniu i tak właśnie postąpiłam.
Składniki :

  • nasiona na kiełki
  • naczynie szklane 
  • woda , gaza
Przygotowanie:
  1. Nasiona płuczemy najlepiej na sicie i przekładamy je do czystego słoja -maksymalnie wsypujemy 1/4 wysokości naczynia
  2. Zalewamy nasiona przegotowaną , letnią wodą i przykrywamy słoik najlepiej gazą
  3. Po 6 - 8 godzinach wylewamy wodę przez gazę
  4. Naczynie pozostawiamy w miejscu ciepłym , ale ciemnym
  5. Po 12 godzinach ponownie zalewamy kiełki letnią , przegotowana wodą , po 10 min. wodę wylewamy
  6. Powtarzamy ten zabieg 2 razy dziennie , aż kiełki będą gotowe do spożycia
  7. Po 2 dniach słoik można przenieść w jaśniejsze miejsce ( by wreszcie zazieleniły się )
  8. Po każdym płukaniu , nasiona mieszamy łyżką , by w miarę wszystkie miały dostęp do światła.
  9. Najlepsze nasiona takie co mają najświeższą datę do wysiewu.
Najlepsze jest naczynie o dość rozległym dnie. Ja z wąskiego słoika przeniosłam swoje nasiona do większego , bardziej płaskiego.
Kiełki rzodkiewki - po 3 -4 dniach gotowe do spożycia.
Kiełki zachowują ŚWIEŻOŚĆ przechowywania w lodówce przez ok. 2 - 3 dni. 
Przed spożyciem zawsze  przepłukujemy bieżącą wodą. Przewaga nasion wysiewanych samodzielnie jest taka , że kontrolujemy ich wysiew i wiemy dokładnie jaka jest ich data ważności do spożycia.



1 komentarz:

  1. Fajnie, właśnie też szykuję się do postu o kiełkach, tyle, że ja mam zakupioną kiełkownicę :) Ale jedzenie kiełków- świetna i mądra decyzja.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...