piątek, 2 marca 2012

Wuzetka




Składniki:

  • szklanka mąki pszennej
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • szklanka cukru 
  • 20 dag masła lub margaryny do pieczenia 
  • 4 duże jajka
  • 3 - 4 łyżki kakao
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • pół łyżeczki sody oczyszczonej
Ta ilość składników starcza na ciasto pieczone w prodiżu  z dziurką w środku.Na blaszkę  ilość składników trzeba podwoić.

  1. Przygotowanie:Margarynę utrzeć z żółtkami na jednolitą masę
  2. Dodawać kolejno ciągle ucierając mąkę,kakao,sodkę i proszek do pieczenia -najlepiej w makutrze :), ale robotem też można
  3. Pianę z białek ubic i dodać ostrożnie do całości-wymieszać
  4. Jeśli pieczemy w prodiżu to około 35-40 min. , w piekarniku dłużej. 
  5. Najlepiej sprawdzać upieczenie patyczkiem.
  6. Nie zapomnieć o smarowaniu foremki tłuszczem!
  7. Wszystkie składniki do tego ciasta powinny mieć jedna temperaturę
Po przestudzeniu ciasto kroimy , i przekładamy ulubionym kremem. Najprościej bitą, niezbyt słodką śmietaną Jeśli będziemy je jeść dopiero następnego dnia to będzie wilgotne i miękkie. Lepsze do krojenia :)


3 komentarze:

  1. To chyba najładniejsza WZetka jaką widziałam...piękna i smaczna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna Wzetka! To zdecydowanie moje ulubione ciasto ,zwłaszcza jak jest b.wilgotne!

    W składnikach nie widzę margaryny! :)

    PS Nie pisz margaryny , tylko masło - ja nic do tego nie mam ,chociaż wolę masło - ale ludzie potrafią zlinczować za jej użycie! Mnie raz jedna babka opi.... za napisanie ,że używam margaryny! Polecam masło :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...