poniedziałek, 20 sierpnia 2018

Kompot z mirabelek czerwonych i żółtych



Jeszcze nigdy sama nie robiłam kompotów z mirabelek. 
Często piłam u moich znajomych i wreszcie postanowiłam zrobic kilka słoików sama:)



Składniki :

  • mirabelki czerwone i żółte
  • cukier
  • woda

Przygotowanie :
  1. Owoce umyć, wsypać do słojów
  2. Zagotować zalewę z wody i cukru wg uznania i w zależności od słodyczy mirabelek
  3. Do każdego słoja z owocami wlać zalewę
  4. Przykryć czystymi, suchymi dekielkami, zakręcić
  5. Wstawić do dużego garnka z wodą, gotować od momentu zawrzenia wody ok. 15 min.

                               Kompoty wyglądają bardzo apetycznie, przyznacie sami:)


                                 A tak kompot wygląda mój po zagotowaniu.



Aby dekielki dobrze się zakręciły muszą być suche brzegi słojów.

10 komentarzy:

  1. Mirabelki wyglądają bardzo apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam mirabelki! Te żółte są bardzo popularne we Francji, zajadam się więc nimi ostatnio bez opamiętania ;)) Może pora upiec tartę? Pozdrawiam serdecznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda świetnie i pewnie tak smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepięknie wyglądają twoje zdjęcia :D
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Domowe kompoty bardzo lubię :) Pychotka :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Az slinka leci, piekne zdjecia:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękny, kolorystyczny kompot;
    na pewno bardzo smaczny :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zaprosiłam Cię do zabawy ;))

    OdpowiedzUsuń
  9. O tak, jak najbardziej. Smaki mojego dzieciństwa. :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...