środa, 14 grudnia 2022

Pieczeń z królika



Składniki :

  • cała tuszka z królika tj. po ugotowaniu ok.80 dag mięsa
  • ok.50 dag tłustego boczku
  • 3 jajka
  • mała kazjerka 
  • papryka ostra mielona
  • gałka muszkatołowa, sól, pieprz czarny, zioła prowansalskie
  • majeranek, kilka ząbków przeciśniętego czosnku, liść laurowy
  • marchew, pietruszka, kawałek selera, 2 cebule



Przygotowanie:
  1. Podzielone mięso z królika ugotować do miękkości z marchewką, pietruszką i cebulami oraz kilkoma ziarenkami pieprzu, liściem laurowym oraz solą
  2. Bułkę namoczyć w mleku
  3. Surowy boczek zmielić, mięso z królika po ugotowaniu i wystudzeniu oddzielić od kości i zmielić razem z marchewką, pietruszką i cebulą oraz odciśniętą bułką
  4. Mięsa połączyć, dodać roztrzepane jajka oraz przyprawy, czosnek- wyrobić dokładnie
  5. Przełożyć do 2 foremek( 25 x 12 cm), piec w piekarniku nagrzanym do 190*C
Mięso z królika jest chude i dość suche, dlatego tłusty boczek bardzo wskazany, ja dodałam też ok.pół szklanki rosołu który powstał po ugotowaniu mięsa.
Resztę rosołu wykorzystałam do ugotowania krupnika.

3 komentarze:

  1. Bardzo lubię mięso z królika. Twój pasztet wygląda pysznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie pyrka mi się królik w śmietanie. Robiłam też pasztet. Pieczeni nie robiłam na pewno spróbuję. Pozdrawiam serdecznie 🎄🎄🎄🎄🎄❄️

    OdpowiedzUsuń
  3. Matko... od razu przypomniały mi się Mama i moja 1. Teściowa, które rywalizowały (ku naszej radości), która robi lepiej taki pasztet. A królika kupuje juz teraz bardzo rzadko, niestety... to takie smaczne mięsko...

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...