piątek, 16 listopada 2012

Ciasto na maślance ze śliwkami






Przepis przechodził z rąk do rąk i wreszcie trafił do mnie:)
A ja zamieszczam go do ogólnej wiadomości i ewentualnego wypróbowania, jest łatwy, a ciasto naprawdę smaczne i szybkie do wykonania.
Składniki :

  • 1 szklanka maślanki
  • 2 jajka
  • 1 szklanka cukru
  • 1/2 szklanki oleju
  • 2 1/2 szklanki mąki
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • owoce- najlepiej świeże, u mnie śliwki
Wykonanie :
  1. Całe jajka ubić mikserem z cukrem
  2. Dodać stopniowo maślankę i ucierać
  3. W następnej kolejności dodawać olej ( konsystencja ciasta jest wtedy rzadka, ale tak ma być) - ucierać
  4. Teraz dodajemy mąkę zmieszaną z proszkiem do pieczenia
  5. Po dokładnym połączeniu składników wylewamy ciasto do wysmarowanej tłuszczem foremki
  6. Na wierzch kładziemy owoce, u mnie śliwki - ale mogą to być również pokrojone jabłka, gruszki- posypać kruszonką (po upieczeniu gdzieś mi uciekła:)
  7. Ciasto upiekłam w prodiżu, urosło dość wysokie
  8. Jeśli w piekarniku to pieczemy w temp. 170-180 stopni C, przez min.30-40 min (sprawdzić patyczkiem)








16 komentarzy:

  1. Takie ciasta uwielbiam. Czy to na maślance, czy jogurcie. I do tego dużo owoców w środku. Niebo;)

    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. wspaniałe ciasto:) uwielbiam te na maślance za ich wilgotność:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Prosty, ale jakże pyszny przepis na ekspresowe ciasto!

    OdpowiedzUsuń
  4. Te ciasto jest pyszne ja polecam z malinami , ze śliwkami też dobre

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak dla nas najlepsze ciasto świata! Zawsze się udaje i robimy go w 100 wersjach chyba:)

    OdpowiedzUsuń
  6. I to jest "to"!
    Proste, domowe ciasto i nie potrzeba żadnych wymyślnych tortów:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ucierane ciasto ze śliwkami - pyyyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. mniam:) zapraszam na nasze ziemniaczki inne przepisy, które juz wkrótce

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciasto już w piekarniku, nie mogę się doczekać efektu :))

    OdpowiedzUsuń
  10. Można miksować ciasto przez cały czas przygotowywania czy tylko jajka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ucieram zwykłym małym robotem -Zelmer- przez cały czas jak dodaję kolejne składniki :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...