piątek, 25 stycznia 2013

Cycki murzynki



W tym cieście wykorzystamy nadmiar białek, jeśli oczywiście takie posiadamy:)
Składniki na ciasto:

  • 5 białek ubitych na pianę
  • 1/2 szklanki cukru
  • 10 dag kokosu
  • 1 szklanka suchego maku (nie mielonego)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Przygotowanie :
  1. Do ubitych białek dodawać stopniowo cukier, kokos i mak oraz proszek do pieczenia - utrzeć razem
  2. Masę rozsmarować cienko w blaszce na papierze do pieczenia
  3. Piec na brytfance o wymiarach 24 x 37 cm, w piekarniku o temp. 160 -180 stopni C. przez  30 - 40 min.
Składniki na krem:
  • 1 budyń śmietankowy (może być ten na 750 ml)
  • 1/2 l mleka
  • 1 kostka masła
  • 1/2 szklanki cukru pudru
Przygotowanie: 
  1.  Budyń rozmieszać w szklance mleka
  2. Resztę mleka zagotować i wlać budyń, zagotować- dobrze mieszać
  3. Masło utrzeć z cukrem pudrem i dodawać po łyżce przestudzonego budyniu- ucierać razem
  4. Na upieczoną warstwę ciasta makowego rozsmarowujemy krem 
  5. Na wierzchu układamy ciastka delicje( można namoczyć je w alkoholu).
  6. Jeśli nie dysponujemy akurat budyniem to możemy zrobić krem z 1 i 1/2 szkl. mleka, 2 łyżek mąki zwykłej i 2 łyżek mąki ziemniaczanej + 1/2 szklanki cukru pudru i 1/2 kostki masła
  7. 3/4 objętości mleka zagotować, w 1/4 rozmieszać mąki i wlać na gotujące mleko, po lekkim ostygnięciu dodać stopniowo do utartego masła z cukrem 
Za radą sweet candy na każde ciastko położyć rodzynkę:)






12 komentarzy:

  1. świetne ciasto:) podziwiam go już któryś raz, może w końcu wezmę się za nie:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam ten spód makowy, zapisuję do wykonania ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta nazwa mnie rozbroiła :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja słyszałam o cieście "Cycki teściowej" :D
    na pewno smaczne!

    OdpowiedzUsuń
  5. pamiętam jak byłam jeszcze dzieckiem, moja mama bardzo często robiła to ciasto :) uwielbiałam wyjadać rodzynki(moja mama na środek biszkopta kładła rodzynkę )

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawa nazwa;D rozbawiła mnie;p

    OdpowiedzUsuń
  7. są prze-pysz-ne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ciasto kojarzy mi sie zmoim dzieciństwem:) moja mama jeszcze zawsze kładła po rodzynku na każdym biszkopcie:D

    http://kuchniapelnapasji.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...