poniedziałek, 2 listopada 2015

Mój ogród w kilku odsłonach

Latem w moim ogrodzie panowała susza i zdjęć prawie nie robiłam. A właściwie nie miałam zbytnio czasu. Poza tym nadmiar słońca sprawił, że mój ogród nie prezentował się kolorowo :(
Teraz jesienią przy zachodzącym słońcu i cieniach które chowają się w licznych zakamarkach zrobiłam kilka fotek...
Zachowałam też kilka letnich  zdjęć i przy okazji je prezentuję.




Kwiaty hortensji Anna Maria - wszystkie pięknie uschły...a tak wyglądały latem.





                                   Na suche owoce aronii już wkrótce znajdą się amatorzy.



          Biedronka wygrzewa się na pigwie w ostatnich promieniach jesiennego słońca.


Drobne kwiatki chryzantem jednorocznych też łapią ciepło jesiennych promieni słonecznych.



A te dopiero kwitną i będą tak trwały do mrozów. W ogrodzie są jeszcze chryzantemy w żółtym kolorze, ale jeszcze nie zakwitły. Zastanawiam się czy zdążą zrobić to przed mrozami ?


                                Ostatnie kwitnące rozchodniki przyciągają wzrok:)


Stokrotki jeszcze nie skapitulowały, kwitną odważnie i ozdabiają trawnik.


Jakiś czas temu posadziłam tę roślinę i nie mogę doczekać się kwiatów. Kwiaty ciemiernika cuchnącego pojawią się ...zimą.


Pomimo niedogodnych warunków te rośliny znalazły dla siebie trochę gruntu wśród kamieni na skalniaku i trwały tam całe lato :)
A tak wyglądały wcześniej. Dosadziłam rojnika, a rozchodnik poszedł w "górę". Obsiewka ( nie znam nazwy) kwitła długo.


Dość długo kwitły rododendrony Nie wiem jak wpłynęła na nie  długotrwała susza i czy pąki, które się pojawiły wydadzą kwiaty na przyszły rok.


          Wczesną wiosną było może mniej kolorowo, ale ogród miał też swój urok :)




Krzewuszka obsypana była mnóstwem kwiatów.


Borówka amerykańska długo broniła się przed suszą. Oczywiście dostawała wodną pomocą, ale ostatecznie owoce były małe i niezbyt słodkie. Ptakom jednak to nie przeszkadzało i chętnie je podjadały :)

22 komentarze:

  1. Zazdroszczę pięknego ogrodu, moje marzenie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ula!!! Kompleksów można się przy Tobie nabawić... Nie dość, że świetnie gotujesz, to jeszcze na dodatek pięknie "ogrodniczysz":) Pan Bóg nie poskąpił Ci talentów :) Serdeczności przesyłam

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też tej jesieni fotografowałam pigwy. Zdązyłam jeszcze przed ich zebraniem :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne zdjęcia! Ogród nawet o tej porze roku masz piękny, słoneczka życzę i pozdrawiam Dora

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudne zdjęcia pięknego ogrodu:)

    OdpowiedzUsuń
  6. O wow ! Zazdroszczę ogrodu, wygląda cudnie

    OdpowiedzUsuń
  7. wspaniałe zdjęcia, piękne.

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne kwiatuszki. :)
    Ula ale tam u góry są hortensje a nie chryzantemy. Jakiś zły chochlik się wkradł :))

    OdpowiedzUsuń
  9. Piekny ogród pełen magii :) Śliczne zdjecia :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zdjęcie biedronki na pigwie jest super :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Super zdjęcia :) Piękny masz ogród. U mnie już aronii nie ma, bo już przerobiona na nalewkę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękny masz ogród , różnorodne roślinki . Fajnie , że czasem wklejasz takie zdjęcia. Pozdrawiam i miłego tygodnia !!

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne zdjęcia, ochch... będziemy tęsknić za latem :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Kwitnące kwiaty i krzewy zawsze cieszą oczy.Może przyszły rok będzie bardziej łaskawy dla roślinek Pozdrawiam cieplutko i słoneczka życzę.

    OdpowiedzUsuń
  15. Wspaniały ogród, pozazdrościć :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo uroczo w Twoim ogrodzie...pokazuj go częściej...jak nie gotujesz oczywiście:))

    OdpowiedzUsuń
  17. Wspaniałe wiosenne i letnie wspomnienia i obecne obrazy :) Ogród o każdej porze roku coś w sobie ma , nawet zimą, gdy nie ma kwiatów potrafi zachwycić :) Ciemierniki uwielbiam, niestety akurat cuchnącego nie mam, niesamowite są te kwiaty u schyłku zimy i bardzo wczesną wiosną :))

    OdpowiedzUsuń
  18. Mam nadzieję, że upalne i suche lato nie zaszkodziło Twoim rododendronom. Uwielbiam krzewuszki. Teraz znowu musimy czekać na piękno w naszych ogrodach. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  19. Cudowny spacer po Twoim ogrodzie - aż chciałoby się więcej i więcej... Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ładne, naturalistyczne kompozycje roślin :-) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...