piątek, 21 grudnia 2018

Piernik na piwie



Składniki:


  • 4 szklanki mąki
  • 1,5 szklanki miodu najlepiej spadziowego
  • 2 opakowania przyprawy do pierników
  • 1 szklanka piwa 
  • 4 duże jaja
  • 1 szklanka brązowego cukru
  • 1 kostka masła
  • 1 łyżka sody oczyszczonej
  • bakalie w/g uznania




Przygotowanie:

  1. Piekarnik ustawiam na 180 *C.
  2. Podgrzewam w garnuszku masło, miód i cukier. 
  3. W dużej misce mieszam mąkę z sodą i przyprawami. 
  4. Wlewam gorący miodowy sos do mąki z sodą i przyprawami, mieszam. Dodaję piwo, mieszam. 
  5. Teraz pora na całe jajka, ubijam je na pianę i dodaje do miodowo-mącznej, mieszam dokładnie
  6. Gdy wszystko dokładnie się połączy wsypuję posiekane bakalie i ostatni raz mieszam.
  7. Ciasto przelewam do foremki wysmarowanej masłem i posypaną mąką. Wstawiam na 45 min. do piekarnika. Po tym czasie sprawdzam patyczkiem czy jest gotowe. W razie potrzeby daję mu kolejne 10 min. 
  8. Wystarczy posypać po ostudzeniu cukrem pudrem lub lukrem.


Można zrobić polewę bardziej świąteczną z czekolady i masła.
Piekłam dwukrotnie, z połowy składników i po raz drugi w formie 28 x 25 cm. z podanej w przepisie ilości składników.
Ciasto jest bardzo smaczne.
przepis stąd

8 komentarzy:

  1. Wygląda super , może się skuszę jak wystarczy czasu. Pozdrawiam przedświątecznie Uleńko.

    OdpowiedzUsuń
  2. Często widywałam takie przepisy ale sama nie piekłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze takiego nie piekłam, ale na przyszłe święta na pewno taki piernik sobie upiekę ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Potwierdzam, ten piernik jest wyjątkowy, a przepis pochodzi jeszcze z pokolenia mojej babci ;)) Tradycyjnie jeden został już u mnie zjedzony przed świętami, a także powędrował do przyjaciół w formie świątecznych choinek ;) Jutro będę znów piekła ;) Wesołych Świąt! 🎄

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda wspaniale. Jeszcze takiego nie piekłam. Jutro zabieram się do pieczenia. Dziękuję za przepis i życzę wspaniałych, rodzinnych Świąt Bożego Narodzenia:):):)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciasto wygląda apetycznie, niemal poczułam piwny zapach !!
    Wesołych Świąt !!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pogodnych i radosnych Świąt <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Tego mi bylo trzeba.Dziekuje i zycze Spokojnych i pieknych Swiat!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...