czwartek, 3 października 2019

Ciasto ze śliwkami na oleju i śmietanie


Składniki :


  • 4 duże lub 5 mniejszych jaj
  • 2 szklanki mąki 
  • 1/3 szklanka oleju
  • 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 szklanka cukru
  • 1-2 łyżki gęstej śmietany
  • śliwki węgierki- u mnie ok 15 szt.


Przygotowanie:

  1. Jajka utrzeć z cukrem
  2. Wsypywać stopniowo mąkę zmieszaną z proszkiem do pieczenia- ucierać
  3. Wlać olej cienką strużką- ucierać
  4. Dodać śmietanę, ostatecznie dokładnie utrzeć i przełożyć masę do wysmarowanej foremki, ja podzieliłam na pół i na pierwszą część położyłam wypestkowane śliwki, przykryłam drugą częścią ciasta- wyrównałam
  5. Piekłam w okrągłej foremce ( 24cm.) z kominem w środku, przez ok 50 min. w temp 180*C


6 komentarzy:

  1. Bardzo apetycznie. tak sobie myślę, ze można byłoby do tego ciasta również jabłka wykorzystać i byłaby szarlotka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię ciasta na oleju , bo nie są suche. Twoje zjadam już wzrokiem . Miłego weekendu Uleńko 🍄🌿🍁

    OdpowiedzUsuń
  3. fajne to ciasto, proste i pyszne

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...