niedziela, 13 lutego 2022

Karczek pieczony w ziołach i plastrach boczku

 


Zamiast ciasta proponuję upiec swojemu "Walentemu" mięsko.

Ja do pieczenia wybrałam ładny kawałek karczku.


Składniki :

  • ok. 70 dag surowego karczku
  • przyprawy; zioła prowansalskie, majeranek, papryka ostra czerwona, kurkuma, tymianek, oregano, czosnek granulowany, pieprz czarny i ziołowy
  • sól, miękki, prawie płynny smalec gęsi, płaska łyżka miodu
  • plastry wędzonego boczku

Przygotowanie:
  1. Mięso umyć pod bieżącą wodą i osuszyć
  2. W garnuszku utrzeć miękki smalec z miodem, dodać przyprawy - rozetrzeć dobrze do uzyskania miękkiego"mazidła"
  3. Natrzeć mięso najlepiej z obu stron, ja natarłam grubo, ale z jednej strony
  4. Zostawić na noc w chłodzie pod przykryciem
  5. Na drugi dzień posypać z obu stron solą i położyć na wierzchu plastry boczku
  6. Zamknąć w rękawie ( na jego wierzchu zrobiłam kilka malutkich otworków)
  7. Piekłam ok. 60 min. ( tym razem nie w piekarniku, ale w prodiżu) w temp. 180*C

Przyprawy do mięsa wybrałam na wyczucie, po prostu poszalałam i nie żałuję.
Improwizacja okazała się smaczna. Mięso b.miękkie. :)


                                                           Smacznego.

5 komentarzy:

  1. Dla mojego męża mięsko to najlepsze jedzenie.

    OdpowiedzUsuń
  2. zjadłabym kanapkę z takim mięskiem

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam pieczone mięso.
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda bardzo apetycznie. Dobra alternatywa zamiast wędliny. Piekę karczek, ale Twoja wersja jest bardzo interesująca. Z pewnością wykorzystam. Pozdrawiam serdecznie:):):)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...