wtorek, 15 kwietnia 2014

Karczek pieczony z polędwicą w środku




Składniki :
  • około 1 kg 20 dag karczku
  • polędwiczka wieprzowa około 35 dag
  • czosnek, sól, pieprz prawdziwy i ziołowy, papryka mielona słodka
  • majeranek, sól słoneczna - do polędwiczki, szałwia suszona. imbir świeży około 2 cm
  • wino czerwone wytrawne
Przygotowanie :
  1. Polędwiczkę posypałam solą słoneczną, zawinęłam w papier do pieczenia ( taki jak do ciasta) i zamroziłam do dnia następnego
  2. Umyty karczek posypałam wszystkimi wymienionymi przyprawami oprócz soli, imbir oskrobałam, przekroiłam na pół- włożyłam do rękawa, ząbki czosnku przekrojone wzdłuż włożyłam w mięso  nacięte czubkiem noża 
  3. Tak przygotowane mięso przechowałam w rękawie do dnia następnego
  4. Przed pieczeniem karczek wyjęłam z rękawa i ostrym nożem przebiłam je wzdłuż robiąc nożem obrót tak by powstał otwór w który zmieściła się zamrożona polędwica
  5. Posypałam mięso z wierzchu solą, włożyłam całość ponownie do rękawa, podlałam około połową szklanki czerwonego wina, zamknęłam rękaw, zrobiłam w nim kilka małych dziurek
  6. Piekłam w piekarniku nagrzanym do 190 stopni C przez 15 min, a potem zmniejszyłam temp. do 160 stopni C, piekłam jeszcze około godziny.
Mięso bardzo pyszne, kruche i aromatyczne :)
Nie jest może proste do przygotowania, ale trud  naprawdę się opłaca :)


12 komentarzy:

  1. Jaki świetny pomysł! Wygląda wspaniale :)
    www.brulionspadochroniarza.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. To zestawienie wygląda apetycznie. Nie słyszałam że jest sól słoneczna....a może być ziołowa...?
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pychota!
    Zaczynam żałować,że wyjeżdżam na święta i tyle mnie ominie...

    OdpowiedzUsuń
  4. Super pomysł, musi być pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglada pieknie i smakowicie, świetny pomysł na świateczny stół. Chyba jednak sie skuszę, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Łał, fajne połączenie, sama bym na to nie wpadła...

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne połączenie, super przepis dodaje do przepisów które na pewno zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  8. alez wypasione to twoje mięsko:) genialna jesteś:)

    OdpowiedzUsuń
  9. boski! i wygląda wprost pięknie!:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ula, ten przepis rozwalił mnie na łopatki! Normalnie mistrzostwo kulinarne! I pachnie aż tutaj...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, przepis jest prosty, ale pracochłonny, pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  11. Uwielbiam takie domowe wędliny! Przepysznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...