czwartek, 4 grudnia 2014

Szybka sałatka z rukolą



Składniki ;

  • połowa opakowania rukoli 125 g tj. około 2 garści
  • połowa sałaty lodowej
  • 3-4 pomidory



Przygotowanie :
  1. Umyte liście rukoli i  sałaty lekko rozdrobniłam, umyte pomidory pokroiłam w drobna kostkę
  2. Składniki sałatki wymieszałam, posoliłam,posypałam pieprzem do smaku i polałam sosem i ponownie wymieszałam
  3. Taka szybka sałatka nadaje się do dania obiadowego, ja podałam ją do kaszy z bitkami.Zawsze do tego dania serwowałam czerwone buraczki, a teraz czas na nowe :)
Składniki na sos :
  • musztarda Dijon około 2 łyżek
  • sok z około połowy cytryny
  • 2- 3 łyżki oleju słonecznikowego
  • około 2 łyżek miodu
  • ewentualnie pieprz czarny

W garnuszku mieszamy miód z 2 łyżkami ciepłej wody, a potem stopniowo dodajemy olej, sok i musztardę. Po dodaniu każdego składnika mieszamy dokładnie do zupełnego połączenia składników. Sałatkę polewamy tuż przed podaniem na stół.
Ilość poszczególnych składników sosu podaję dość orientacyjnie, smak ma pozostać słodko - kwaśny.






9 komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...