poniedziałek, 3 października 2016

Chleb bezglutenowy




Chleb bezglutenowy -nie ma w nim mleka ani sztucznych dodatków. Bardzo smaczny i z chrupiącą skórką. U mnie z dość jasną skórką, ale chlebek w środku wypieczony :) 
Z dziurami, z dodatkiem ziaren: słonecznika, dyni, sezamu i siemienia lnianego. Bardzo prosty w wykonaniu, szybki i bez zagniatania. Składniki wystarczy wymieszać łyżką. 







To mój pierwszy wypiek bezglutenowy i chyba nie ostatni :)




Składniki na 1 bochenek:


  • 500 g mąki bezglutenowej*
  • 3 łyżki siemienia lnianego
  • 3 łyżki łuskanego słonecznika
  • 1 łyżka sezamu
  • 1 łyżka pestek z dyni
  • 3/4 łyżki soli
  • 1,5 łyżki cukru
  • 25 g świeżych drożdży lub 13 g drożdży suchych
  • 550 ml lekko ciepłej wody

Przygotowanie :


  1. Wszystkie składniki umieścić w dużym naczyniu i dokładnie wymieszać. Jeśli używacie świeżych drożdży, nie ma potrzeby przygotowywać wcześniej rozczynu. Przykryć kuchennym ręczniczkiem, pozostawić w cieple na 20 minut, do powiększenia objętości.
  2. Po tym czasie ciasto ponownie wymieszać. Keksówkę o wymiarach dolnych 8 x 27 cm wysmarować tłuszczem, oprószyć mąką bezglutenową. Ciasto przełożyć do formy, wyrównać. Przykryć kuchennym ręczniczkiem, pozostawić w cieple na 20 - 25 minut, do powiększenia objętości. Chleb rośnie bardzo szybko i nie powinien podwoić objętości, zbyt długie rośnięcie mu nie sprzyja.
  3. Piec w temperaturze 230 *C przez 50 - 60 minut. Wyjąć, przestudzić na kratce. 
Użyłam mąkę * Mehl Farine - Schar

przepis pochodzi z Moich Wypieków.

19 komentarzy:

  1. Smaczny i zdrowy ;) Nie ma jak domowy chlebek :)
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do odwiedzenia mojej strony https://www.facebook.com/ciastovelove/ :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda smakowicie, pyszny skład :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda smacznie, jeszcze takiego nie piekłam. Serdecznie pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze nigdy nie pieklam chlebka, ale czesto korci mnie,aby spróbowac. A zdjęcia kulinarne robisz coraz lepsze i oryginalniejsze, świetne!:)
    uwiecznij-chwile.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. chlebek wygląda przepysznie. i bardzo odpowiada mi dodatek słonecznika, mniam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Zawsze zazdroszczę ludziom, którzy sami pieką chleb :) mi nigdy nie wychodzi :(

    OdpowiedzUsuń
  7. Chlebek wyszedł naprawdę piękny. Wygląda na mięciutki:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie piekę często , bo taki świeży to pochłonęłam prawie cały . Fajny i prosty przepis wart wypróbowania. Uleńko , ja tylko zapisuję i zapisuję , ale kiedy to wszystko wypróbuję ? Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. W końcu muszę spróbować upiec chleb :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę w końcu spróbować upiec jakiś chleb, bo ten wygląda rewelacyjnie!

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja piekłam wczoraj chlebek bezglutenowy z domieszką mąki kukurydzianej i amarantusa. Ja zwykle wypiekam w automacie z pansonica, bo mogę zostawić maszynę i zajac się czymś innym, ale tego przepisu chętnie spróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  12. Apetycznie :)
    http://luksusowezycie.pl/

    OdpowiedzUsuń
  13. Właśnie jemy z mężem ten chlebek, jestem w szoku, że wyszedł, w kolejnym jak jest smaczny! Chrupiąca skórka, miękki i delikatny środek, wooooow!

    OdpowiedzUsuń
  14. Czy zamiast siemienia lnianego można użyć np więcej sezamu?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...