wtorek, 25 sierpnia 2020

Ciasto drożdżowe na oleju ze śliwkami



Składniki :

  • 500 g mąki pszennej, najlepiej tortowej
  • 1 szklanka cukru
  • 5 jaj
  • 50 g drożdży świeżych lub 21 g drożdży suchych
  • 1/2 szklanki oleju lub rozpuszczonego. przestudzonego masła
  • 250 ml letniego mleka
  • śliwki
  • szczypta soli



na kruszonkę:
  • 180 g mąki pszennej
  • 100 g cukru
  • 160 g masła roztopionego
Wszystkie składniki powinny mieć temp.pokojową.



Przygotowanie :
  1. Do miski wysypać mąkę, zrobić dołek i wsypać rozkruszone  lub suche drożdże, dodać cukier
  2. Całość zalać letnim mlekiem, przykryć ściereczką i odstawić na 30-40 min.do ruszenia drożdży
  3. Po tym czasie dodać sól, roztrzepane jajka i olej
  4. Zmiksować ciasto mikserem do połączenia składników, przykryć ściereczką, odstawić na 1 i 1/2 godz. do podwojenia objętości
  5. Formę 20 x 33 cm wyłożyć papierem
  6. Wyrośnięte ciasto krótko zmiksować
  7. Wyłożyć do foremki, wyrównać, pokrojone śliwki ułożyć skórką do dołu, posypać kruszonką
  8. Ciasto wstawić do zimnego piekarnika, ustawić temp.na 175*C ( bez termoobiegu), piec przez ok.40 min. do suchego patyczka
  9. Wyłączyć piekarnik, ciasto pozostawić w nim do wystudzenia.

Kruszonka: do miękkiego masła dodać mąkę, cukier, wymieszać, formować kruszonkę.

przepis stąd

Moje uwagi :
ciasto można upiec w trochę większej foremce, będzie niższe i mniej podatne na opadanie.
Mnie się tak zdarzyło, lekko opadło na środku. Ale nie było zakalca.
Ciasto jest dość luźne, śliwki które ułożyłam pokroiłam na ćwiartki. 
Następnym razem ułożę zdecydowanie więcej śliwek, miałam obawy, że zapadną się i ciasto będzie zakalcowate. Ale było puszyste i smaczne.
Wypróbuję też z innymi drobnymi owocami.

7 komentarzy:

  1. Ciasto wygląda przesmacznie. Przepis nie jest bardzo trudny, więc można spróbować upiec.
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Drożdżowe nawet z zakalcem zjem. Wygląda super , spróbuję. Pozdrawiam cieplutko 💖

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam takie drożdżowe

    OdpowiedzUsuń
  4. Też je piekę ale moje nazywa się drożdżówka nocną, wieczorem wszystkie składniki do garnka bez maki, rano mikser i dodaje mąkę, wylewam na blaszkę, 20 min jeszcze rośnie a później daje owoce,jutro śliwki.Robilam z jabłkami, jeżynami.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. ...zapomniałam napisać 5 jajek.
      Już poprawiłam, dziękuję i pozdrawiam :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...