wtorek, 19 września 2023

Pieczeń z pieczarek

                   To mój eksperyment kulinarny :) 


Składniki :

  • 1 kg świeżych pieczarek
  • 1 duża cebula
  • szklanka płatków gryczanych nieprażonych
  • 3 jajka 
  • 5 łyżek bułki tartej
  • przyprawy : sól, pieprz czarny, gałka muszkatołowa, papryka ostra mielona 


Przygotowanie:
  1. Umyte pieczarki zmieliłam w blenderze 
  2. Obraną cebulę przesmażyłam na tłuszczu
  3. Płatki namoczyłam w wodzie, gdy napęczniały odcisnęłam i dodałam do pieczarek i cebuli
  4. Wymieszałam masę dodając przyprawy i żółtka
  5. Ubiłam białka na pianę, dodałam do masy
  6. Przełożyłam do foremki o wymiarach  30 x 12 cm wyłożonej papierem do pieczenia
  7. Piekłam przez 60 min. w temp 180 *C


Moje uwagi:
  • pieczeń można upiec z połowy składników
  • wg mnie była dość luźna, następnym razem dodam więcej bułki ewentualnie ugotowanej kaszy gryczanej zamiast płatków - eksperyment nie do końca udany
  • z pieczeni wyszła raczej pasta do chleba

3 komentarze:

  1. Pieczeń wygląda bardzo apetycznie. Przepis na pewno dopracujesz. Pozdrawiam serdecznie 🌺🌺🌺🌺

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę koniecznie sprawdzić ten przepis.
    Pozdrawiam serdecznie z moich szumiących stron

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda znakomicie! I pachnie... A te płatki na pewno świetnie "konweniują" z pieczarkami :-)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...