czwartek, 28 września 2023

Ciasto z gruszkami


Składniki :

  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 5 jaj
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 budynie
  • 750 ml mleka
  • 250 g masła
  • 1 szklanka cukru
  • 1 kg gruszek ( u mnie 4 duże )- obrać i pokroić w kawałki mniejsze niż ćwiartki



Przygotowanie:
  1. Miękkie masło utrzeć z cukrem, dodawać po jednym żółtku i ciągle ucierać ( odłożyć białka)
  2. Mąkę zmieszać z proszkiem do pieczenia, dodawać do masy jajeczno- cukrowej- ucierać
  3. Ugotować budyń i trochę wystudzić
  4. Białka ubić na sztywną pianę, dodać ją do masy jajeczno-mączno-cukrowej ostrożnie wkręcając je do całości (najlepiej łyżką drewnianą)
  5. Foremkę o wymiarach 23 x 25 cm wyłożyłam papierem do pieczenia
  6. Na dno wyłożyłam połowę masy, na to ułożyłam gruszki, potem budyń i na wierzchu resztę masy
  7. Piekłam w piekarniku nagrzanym do 180*C prze 50 min.


Moje uwagi:
  • Budyń zaraz po ugotowaniu był bardzo gorący, następnym razem ciut go wystudzę, ciasto które wylewałam na wierzch trochę się rozpływało od gorącego budyniu, ale nie ucierpiało zbytnio na tym :)
  • gruszki można pokroić jeszcze drobniej niż ja to zrobiłam

  skorzystałam z przepisu z tego bloga - Kuchenne fascynacje







7 komentarzy:

  1. Ciasto wygląda naprawdę pysznie :))
    Pozdrawiam, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Aż się uśmiechnęłam, jak zobaczyłam takie ciacho w takim anturażu :-) No i chciałabym mieć nie tylko ciasto, ale i takie talerzyki :-*

    OdpowiedzUsuń
  3. Z gruszkami nigdy nie robiłam. Ciacho wygląda pysznie. Pozdrawiam serdecznie 🌺🌺🌺

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciasto prezentuje się bardzo smakowicie :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. ah jak ja kocham gruszki, tego ciacha bym spróbowała do herbatki

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepięknie wygląda to ciasto, bardzo apetycznie.
    Zapisuję przepis. Robiłam podobne z jabłkami.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...