środa, 4 października 2023

Sałatka z gruszką, figą, granatem

 


               Lato za nami , a u mnie sałatka prawie letnia, kolorowa i smaczna:)

Składniki :

  • 3 figi
  • ok. 20 dag różowego winogrona
  • duża gruszka
  • słoiczek czarnych oliwek
  • opakowanie "młodych liści"
  • średniej wielkości granat
  • ewentualnie mała mandarynka
  • garść ziaren słonecznika


Przygotowanie:
  1. Figi, granat, gruszkę obrałam, umyte winogrona pokroiłam na połówki, figi w niezbyt cienkie plasterki
  2. Oliwki osączyłam z zalewy, ziarno słonecznika uprażyłam na suchej patelni często patelnią potrząsając by się zbyt nie przypiekły
  3. Obraną gruszkę pokroiłam na małe kawałki i skropiłam lekko sokiem z cytryny, by gruszka nie ściemniła
  4. Część liści ( były tam: rukola, szpinak, roszponka, burak) rozłożyłam w salaterce i na nich układałam kolejno składniki sałatki (ułożyłam 3 warstwy)
  5. Posypałam uprażonym ziarnem
  6. Tuż przed podaniem na stół polałam sosem przygotowanym z soku z cytryny, oleju, miodu i niewielkiej ilości musztardy- wymieszałam.

       Sałatka była bardzo, bardzo smaczna i elegancko wyglądała na stole  :)

11 komentarzy:

  1. Nietypowa sałatka. Lubię odkrywać różne smaki i połączenia. Pozdrawiam serdecznie 🌺🌺🌺

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapisuję sobie ten przepis bo sałatka wygląda rewelacyjnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Coś wspaniałego! Warto wypróbować przepis.
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow! Ależ pomysłowa sałatka, chętnie bym skosztowała 🙂

    OdpowiedzUsuń
  5. Oho, ho, Ula... figa, granat... gdzie ja w Giesie na wsi znajdę składniki do takich pyszności?

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawe połączenie: gruszka i figa :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubię takie sałatki, bo i owoce i liście roszponki i ziarna słonecznika.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  8. Sałatka prezentuje się bardzo smakowicie :D
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda naprawdę pysznie! Na pewno spróbuję i ja! Pozdrawiam Kuchnia i styl

    OdpowiedzUsuń
  10. Już jestem głodna
    Pozdrawiam słonecznym środkiem października

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...