czwartek, 19 października 2023

Bardzo mięsna pieczeń

Składniki :

  • ok. 1,20 kg chudego mięsa mielonego ( u mnie od szynki )
  • 3 jajka
  • 1 duża cebula
  • 4 ząbki świeżego czosnku
  • ok.1/3 szklanki suchej bułki tartej
  • sól, pieprz czarny,majeranek, pieprz młotkowany z kolendrą


Przygotowanie:
  1. Do mięsa dodać wszystkie przyprawy, wpierw pokrojoną i przesmażoną  cebulą, jajka i dokładnie wyrobić masę ręką
  2. Po odstaniu ok. 20 min. masy mięsnej przełożyć do foremki wysmarowanej smalcem lub wyłożonej papierem do pieczenia
  3. Piekłam w foremce  12 x 30 cm przez ok. 60 min. w temp. 180 *C.

Napisałam, że pieczeń jest bardzo mięsna, bo tym razem nie zastosowałam takich dodatków jak kasza, pieczarki, ryż , soczewica czy fasola.
Przez to była bardzo, ale to bardzo smaczna i kaloryczna :)


6 komentarzy:

  1. Moja Banda Czworga (Mięsożerców) byłaby zachwycona :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj,jak dawno nie robiłam pieczeni. Aż zrobiłam się głodna, tak apetycznie wygląda. Ja takie dania najbardziej lubię na zimno z dobrym pieczywem.
    Serdecznie pozdrawiam Monika 🙂

    OdpowiedzUsuń
  3. Pieczeń prezentuje się bardzo smakowicie :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. o, brzmi smakowicie chętnie wypróbuję

    OdpowiedzUsuń
  5. Teraz właśnie na czasie, bo jesienią u nas mięso wraca do łask. Wygląda bardzo apetycznie i z pewnością się pokuszę. Dziękuje za przepis i serdecznie pozdrawiam:):):)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pieczeń wygląda bardzo pysznie. Warto wypróbować przepis :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...