sobota, 5 października 2024

Makowiec z gotowej masy makowej

 Może to jeszcze nie ta pora roku gdy pieczemy makowce, ale mnie naszło...i jest ciasto :)


Składniki :

  • 900 g masy makowej
  • 6 jaj
  • 8 łyżek kaszy manny
  • 1 opakowanie budyniu śmietankowego, u mnie taki na 500 ml mleka
  • 1 i 1/2 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 200 g masła
  • czekolada plus kilka łyżek mleka

przygotowanie :
  1. Białka oddzielić od żółtek
  2. Żółtka utrzeć z masłem, ja dodałam 1 łyżkę cukru pudru
  3. Do utartych żółtek dodawać po kilka łyżek masy makowej i ucierać
  4. Gdy już wkręcimy całą masę makową wsypujemy budyń, proszek do pieczenia i kaszę mannę, ponownie dokładnie ucieramy
  5. Przekładamy do foremki o wymiarach  22x26 cm
  6. Piekłam w piekarniku nagrzanym do 180*C przez 1 godz( sprawdzić patyczkiem czy upieczone)
  7. Po ostygnięciu posmarowałam ciasto rozpuszczoną ( w łaźni wodnej) czekoladą z kilkoma łyżkami mleka.

Raz na jakiś czas może nam nie zaszkodzi skład puszki...


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...