wtorek, 1 października 2024

Sok z ciemnego winogronu

Składniki :

  • winogron
  • woda
  •  ewentualnie cukier

Przygotowanie:
  1. Grona winogrona umyłam i dopiero wtedy oderwałam od gałązek
  2. Owoce wsypałam do garnka i wlałam wody tyle by je zakryła
  3. Doprowadziłam do wrzenia, gotowałam ok.5 min ( podczas gotowania rozgniotłam owoce tłuczkiem do ziemniaków)
  4. Po tym czasie przecedziłam przez sito ( ale tak by z rozgotowanych winogron odzyskać jak najwięcej)
  5. Otrzymany sok zagotowałam ponownie, wrzący wlewałam do czystych słoiczków i butelek, zakryłam dekielkami
  6. Słoiczki wstawiłam do wody i pasteryzowałam ok. 10 min.
moje uwagi:
  • winogron był tak dojrzały i słodki, że właściwie cukru do niego nie dodawałam, jeśli takiego nie macie to należałoby sok dosłodzić i dopiero zagotować
  • na sicie owoce przecierałam, tak że sok wyszedł bardzo gęsty i esencjonalny
  • mogłam nie pasteryzować soku, gdyby jednak miał się przez ten drobiazg zepsuć, to zrobiłam to, bo szkoda byłoby mojej roboty i pysznego surowca :)

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...