środa, 18 kwietnia 2012

Dietetyczna marchewkowa zupa - krem


Składniki:
  • 3 duże, grube marchewki (najlepiej słodkie )
  • 2 - 3 ładne, dojrzałe pomidory
  • olej do smażenia może być masło
  • 1/2 kostki rosołowej
  • sól, pieprz, cukier
  • śmietana, ale nie koniecznie
  • gałka muszkatołowa, papryka słodka mielona
Przygotowanie :
  1. Marchew obieramy i kroimy w cienkie plastry
  2. Pomidory parzymy i obieramy ze skórki
  3. Marchew wrzucamy na rozgrzany olej na patelnię
  4. Smażymy często mieszając , dodajemy pokrojone drobno pomidory - przesmażamy razem
  5. Do garnuszka wlewamy 750 ml wody, po zagotowaniu przekładamy masę z patelni
  6. Gotujemy około 15 - 20 min. - często mieszając
  7. Gdy marchew będzie rozgotowana , zdejmujemy garnek z ognia i lekko zupę studzimy
  8. Całość miksujemy , stawiamy znów na ogień i doprawiamy solą , cukrem , pieprzem i papryką mieloną słodką oraz kostką rosołową - chwilę gotujemy ( ma być około 750 ml. zupy)
  9. Już na talerzu posypujemy natką pietruszki, dodajemy ewentualnie łyżkę śmietany.
Zupa jest naprawdę smaczna, a myślę, że  pożywna i zdrowa...:)  o wpływie na cerę nie wspomnę...


7 komentarzy:

  1. bardzo dobra też w diecie przy schorzeniach jelitowo- żołądkowych

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda,a zbawienny wpływ na jelita naszych małych dzieci ? oj , też się pamięta :) Pozdrawiam

      Usuń
  2. bardzo lubie takie delikatne zupy kremy. Smaczne i pozywne!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ooo u mnie marchewkowa była wczoraj :)

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam zupy typu-krem ale marchewkowej jeszcze nie jadłam, chętnie wypróbuje:)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę spróbować:))) Naszło mnie na zupy - rybna, cebulowa, serowa, krem z marchwi... Pierwsza marchew.

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna i jak smakuje. Ja akurat robiłam wersję marchewkowo-porową.
    Pozdrawiam i zaprasza do mnie :)
    http://przepisnikaguli.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...