poniedziałek, 24 lutego 2020

Smażone śledzie w zalewie słodko-kwaśnej


Składniki :

  • świeże, nie solone śledzie
  • mąka
  • olej do smażenia
  • sól

Zalewa:
  • 1 szklanka 10% octu
  • 1 szklanka wody
  • 1/2 szklanki cukru
  • 5-10 ziaren ziela angielskiego
  • 5-10 ziaren pieprzu czarnego
Przygotowanie:
  1. Umyte śledzie podzielić na dzwonka, posypać lekko solą
  2. Maczać w mące, smażyć je z obu stron na rozgrzanym tłuszczu
  3. Przygotować zalewę z powyżej podanych składników, zagotować
  4. Śledzie ułożyć w słoju i zalać przestudzoną zalewą
  5. Przechowywać w lodówce.Najlepsze po kilku dniach.

     Ta ilość zalewy starczyła mi na zalanie ok.50 dag śledzi w litrowym słoiku.

11 komentarzy:

  1. Bardzo lubię takie śledzie , czasami kupuję gotowe . W takiej zalewie robię też filety kurczaka wcześniej usmażone . Miłego dnia 💖

    OdpowiedzUsuń
  2. 1 szklanka wody i 1 szklanka octu ,nie jest to zbyt kwaśne?

    OdpowiedzUsuń
  3. Zalewa jest wg mnie b.dobra. Kwaśność przełamuje cukier.

    OdpowiedzUsuń
  4. takiego sledzika bym sobie zjadła

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię śledzie w każdej postaci z różnymi dodatkami.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jadłam je bardzo dawno temu, ale wciąż pamiętam, że są pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  7. Niestety nie dla mnie, ale dla mojego M. jak najbardziej.:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...