wtorek, 5 maja 2020

Suszymy pokrzywę majową

Składniki :

  • pokrzywa majowa

Wykonanie:


W moim ogrodzie zostawiłam kilka miejsc w których rośnie sobie pokrzywa i wcale jej nie tępię.
Po ostatnim deszczu w dość słoneczny dzień zerwałam kilkadziesiąt jej łodyg.
Zaniosłam ją na strych domu, ułożyłam na czystym papierze i przykryłam ją drugim arkuszem.
Można też zrobić z pokrzywy bukiet i powiesić w zacienionym, suchym i przewiewnym miejscu np.pod wiatą.


Kiedy już będzie sucha będę przechowywać ją w szczelnym, szklanym naczyniu.
I będę parzyć jak herbatę.
Pokrzywa to cenne zioło. Można stosować ją w anemii, krzywicy, ogólnym osłabieniu organizmu, zapaleniach skóry.
Pokrzywa sprawdza się też w kosmetologii. Warto poczytać o jej właściwościach by znaleźć jakiś przepis dla siebie. 
U mnie znajdziecie przepis na pyszne pesto ze świeżą pokrzywą.

6 komentarzy:

  1. Zerwałam trochę, ale parzy nieludzko.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pamiętam ten przepis, wtedy jeszcze mieszkałam w mieście, teraz na wsi jemy o wiele więcej chwaścików!

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak zrobię.Strych duży a leniwy, będzie miał robotę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam :-) Muszę nazbierać bo zapomniałam ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj, to faktycznie nie doceniałam nigdy pokrzywy, chociaż czytałam o niej sporo.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...