poniedziałek, 19 grudnia 2022

Drożdżowy placek robiony robotem planetarnym

 To moje pierwsze ciasto, które zrobiłam nowo nabytym robotem...

Wyszło tak smaczne, że może uchodzić za ciasto świąteczne:)



Składniki :

  • 600 g mąki pszennej - u mnie typ 500
  • 60 g drożdży
  • 6 żółtek
  • ok. 1/2 l mleka
  • 1 szklanka cukru
  • 150 g miękkiego masła


Przygotowanie:
  1. Do miski wbiłam żółtka, wsypałam cukier- włączyłam robota z końcówką zwaną mieszadłem- ucierałam masę
  2. Zagrzałam mleko, w garnuszku rozkruszyłam drożdże zalałam je ok.połową szklanki letniego mleka, dodałam łyżeczkę cukru i mąki i czekałam aż zaczną "rosnąć"
  3. Do miski dodałam odmierzoną mąkę, wyrośnięte drożdże, mleko ( dodawać stopniowo by ciasto nie było zbyt lejące, może nie trzeba będzie dodać 1/2 l.)- włączyłam mieszadło
  4. Gdy masa się połączyła dodałam bardzo miękkie masło- ponownie całość krótko wymieszałam
  5. Przełożyłam do foremki wysmarowanej masłem, posypałam kruszonką, przykryłam czystą ściereczką
  6. Gdy ciasto "ruszyło" przełożyłam do piekarnika nagrzanego do 180*C(opcja góra -dół).
Składniki na kruszonkę:
1 szklanka mąki, 100 g masła, 100 g cukru- połączyć w kruszonkę.


Jeśli macie swoje prostsze doświadczenia z przygotowanie ciasta drożdżowego zarabianego robotem to proszę o komentarze.
Piekłam w foremce 35 x 24 cm.
Pomysł zaczerpnęłam z książki "Smacznego" Jadwigi Kłosowskiej.
A tu mój przepis na ciasto drożdżowe bez użycia robota.

2 komentarze:

  1. Ciasto wygląda fantastycznie.
    Drożdżowce piekę często i od bardzo wielu lat. Zawsze pięknie rosły, były puszyste i smaczne. Kilka lat temu sprawiłam sobie robot planetarny i, oczywiście, na warsztat wjechało ciasto drożdżowe. Jakież było moje zdziwienie, gdy zamiast wysokiego placka wyjęłam cienkiego gniota. Wróciłam więc do tradycyjnego wyrabiania ciasta drożdżowego, czyli przy wykorzystaniu siły własnych rąk.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Łał! Ale ciacho cudne!
    Wyrosło super!
    Zapisuję przepis i mam nadzieję, że wyjdzie takie samo:)
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...