niedziela, 20 maja 2012

Bigos



Składniki :
  • kapusta kiszona 
  • cebula , pieprz , sól , mięso lub kiełbasa , albo jedno i drugie
  • smalec własnej roboty , albo kawałek słoniny ( na 2 kg kapusty choć 30 dag słoniny )
  • marchew , sól , pieprz ziarnisty i mielony , ziele angielskie, liść laurowy
Przygotowanie 
  1. Ilość kapusty dowolna , ja zazwyczaj gotuje bigos z około 2 kg. kapusty
  2. Kapusta najlepiej gdyby nie była zbyt kwaśna , ja zbyt kwaśną płuczę w wodzie , albo przelewam  na durszlaku wodą bieżącą ( ewentualnie można dodać kawałek białej kapusty w główce )
  3. Gdy jest tylko lekko kwaśna to wystarczy lekko odcisnąć , albo ugotować właśnie bigos z takiej jeśli taką lubimy
  4. Do dużego garnka wkładam kapustę, zalewam ją wodą, dodaję liść laurowy , pieprz i gotuję
  5. Należy często mieszać ( można dodać w trakcie gotowania wody ) , by się nie przypaliła 
  6. Gdy kapusta jest lekko miękka dodaję startą marchewkę , ziele angielskie , sól , pieprz mielony i ewentualnie cukru ( do smaku )
  7. Jeśli mam smalec swojej roboty to również go dokładam i mocno mieszam
  8. A gdy trzeba to smażę słoninę , skwarki wkładam do kapusty , a na tłuszczu smażę pokrojoną cebulę ,  kiełbasę lub ugotowane wcześniej mięso
  9. To po lekkim przesmażeniu wkładam do kapusty i dobrze mieszam i jeszcze czas jakiś gotuję ( do miękkości kapusty )
  10. Moja kapusta nie jest tradycyjnym bigosem , nie ma w niej grzybów , śliwek i nie jest mocno tłusta , ale moja rodzina właśnie taką lubi , jest raczej lekka i  smaczna .To raczej ubogi krewny bigosu:)
Bigos z kwaśnej kapusty gotujmy w garnku emaliowanym. Nadmiar przechowujmy w lodówce też w takim garnku. Jak mam czas gotuję więcej kapusty , zamrażam ją , a potem gdy jest potrzebna , tylko rozmrażam :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...