sobota, 22 września 2012

Grzyby marynowane w occie



Składniki :


  • grzyby - mogą być kurki, pieczarki, maślaki, prawdziwki ( najlepsze małe )
  • 3 szklanki wody
  • 8 - 10  łyżek cukru
  • 3 łyżeczki soli
  • po łyżeczce ziaren pieprzu i ziela angielskiego
  • 1 szklanka octu 10 %
  • kilka liści laurowych
Przygotowanie :
  1. Grzyby doskonale obrać i umyć
  2. Do sporego garnka wlać ok. 1/2 jego objętości wody , łyżkę octu i włożyć do tego tyle grzybów, by podczas gotowania nie wykipiały ( będą się pienić)
  3. Pogotować grzyby przez około 10 min. pieczarki można krócej
  4. Wyłożyć po zagotowaniu na sito, przelać wodą i odsączyć doskonale 
  5. Słoje umyć i  wkładać odsączone grzyby w takiej ilości, by można było do każdego słoja wlać swobodnie zalewę
  6. Wodę w podanej proporcji z octem zagotowujemy, dodajemy sól i cukier, wszystkie przyprawy i jeszcze gorącą zalewamy grzyby wcześniej przełożone do słojów ( przypraw można do grzybów w słojach już nie wkładać, ale zawsze coś wpadanie, to nie przeszkadza )
  7. Zakręcamy słoje i wstawiamy do garnka z gorącą  wodą, ( wody w garnku tyle, by sięgały do 3/4 wysokości słoja ) - zagotowujemy przez 10 - 15 min .

                                    Włożyłam do słojów plasterki cebuli.

9 komentarzy:

  1. Grzybów w occie dawno nie robiłam.
    Ocet mi nie smakuje.
    Ale z tych kurek wyczarowałabym piękne danie.
    Miłego weekendu!

    OdpowiedzUsuń
  2. och, moja Babcia zawsze dla mnie robi takie same ;]
    są szałowe.

    OdpowiedzUsuń
  3. moja mamusia teraz ma szał na marynowanie grzybków ;)

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe jakie mi wyjdą;-) bo zaraz zabieram się za nie;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Marynowane kurki, wspaniałość nad wspaniałościami.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...