czwartek, 25 kwietnia 2013

Śledź w oleju


Składniki:

  • 4 słone płaty śledziowe
  • szklanka oleju słonecznikowego
  • 3-5 ziaren ziela angielskiego
  • liście laurowe, sok z cytryny
Przygotowanie :
  1. Śledzie wymoczyć w wodzie do momentu, aż stracą w smaku słoność ( najczęściej wymieniamy 2-3 razy wodę, a moczą się w niej w sumie około dwóch godzin)
  2. Wyjąć je i osączyć na sicie
  3. Polać sokiem z cytryny i ponownie osaczyć na sicie, podzielić na dzwonka
  4. Ułożyć w słoju i zalać olejem słonecznikowym, dołożyć przyprawy pomiędzy śledzie .Najlepsze po 24 godz.




Podane ze świeżą cebulką, pyszne.

10 komentarzy:

  1. Bardzo lubię takie śledzie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. śledziowy klasyk! mój mąż nie wyobraża sobie śledzi pod inną postacią :)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo lubię śledzia w oleju :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ach śledź w oleju to moje ulubione śledziowe danie.
    Jadam bez opamiętania od jesieni do końca zimy.
    Chyba wtedy brakuje mi śledziowych smaków najbardziej.

    OdpowiedzUsuń
  5. Smak mojego dzieciństwa :) Moja mama nie moczyła śledzi, jedliśmy słone, a potem wypijaliśmy litry wody :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie śledzie to super sprawa :) Kojarzą mi się ze świętami i rodzinnym domem. Uwielbiam ryby w każdej postaci , ale śledzie są zdecydowanie na miejscu pierwszym :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Często robię takie śledziki , tylko dodaje jeszcze cebulkę. Pychota:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Proste śledziki w oleju uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...