piątek, 26 kwietnia 2013

Zupa szpinakowa

Dziś przepis w którym użyłam mrożonego Szpinaku 1000 listków Bonduelle. Nie jest to potrawa skomplikowana, tylko taka by każdy mógł sam ją przyrządzić i przekonać się o walorach smakowych szpinaku. Bo w tej zupie najważniejszym składnikiem jest właśnie szpinak. Ja robiłam ją pierwszy raz, ale przypadła mi do smaku i wiem, że przyrządzę ją powtórnie. Szpinak 1000 listków świetnie się w niej sprawdził.
Zachęcam do ugotowania tej prostej potrawy :)



Składniki :

  • 2 cebule, 4-5 ząbków czosnku
  • 1 litr rosołu 
  • szpinak- 750 g, wystarczy 3/4 opakowania "Szpinak 1000 Listków" Bonduelle
  • olej do smażenia
  • ewentualnie śmietana i cytryna

Jeśli nie mamy gotowego rosołu, ugotujmy sami wywar do którego wrzucimy listek laurowy, pieprz ziarnisty,
sól i odrobinę vegety (jeśli używacie) do smaku.

Przygotowanie :
  1. Obraną cebulę kroimy drobno, czosnek przeciskamy przez praskę i obsmażamy wszystko na oleju do "zeszklenia" cebuli
  2. Zamrożony szpinak "1000 Listków" Bonduelle przesmażamy na oleju i po rozmrożeniu przekładamy do garnka z rosołem , gotujemy na małym ogniu około 20 min.
  3. Po ugotowaniu doprawiamy ewentualnie solą, pieprzem, ja dodałam odrobinę soku z cytryny
  4. Już na talerzu można dodać łyżkę śmietany.
Zupę szpinakową możemy serwować z makaronem, jajkiem lub groszkiem ptysiowym. Mam nadzieję, że moja propozycja jest atrakcyjna dla wielbicieli szpinaku, a co ważne łatwa do przyrządzenia. Smacznego !
Zupę można zrobić oczywiście z połowy porcji. Kto lubi zupę-krem to wystarczy ją zmiksować :)




7 komentarzy:

  1. Nie gotowałam takiej zupy. Warto chyba spróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja bym chyba zblendowała na krem :) ale fajna, fajna.. taka wiosenna :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam szpinkową! Choć dodaje zazwyczaj ziemniaki +ser i własnie jajko.
    Pyszności!

    OdpowiedzUsuń
  4. To jest blog, którego potrzebuję! Już od października będę studentem pierwszego roku, co wiąże się z rozpoczęciem samodzielnego życia, w tym także z samodzielnym gotowaniem. Tutaj widzę potrawy bardzo rozmaite, a co najważniejsze proste i szybkie. Dzięki wielkie i będę tutaj zaglądał częściej :)


    A mój blog to http://kontrojanski.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. MartyCiu -można zblendować, smak zupy na pewno będzie nadal wspaniały :)

    olala -Twój sposób na zupę tez smaczny, na pewno kiedyś wypróbuję :)

    Michael Bania- zapraszam serdecznie, zaglądaj tu do mnie i gotuj, powodzenia:)

    OdpowiedzUsuń
  6. szpinak jest bardzo zdrowy, ma dużo witaminy c

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...