niedziela, 23 czerwca 2013

Masło z szałwią

Szałwia w moim ogrodzie wreszcie zakwitła, postanowiłam wykorzystać ją do zrobienia masła ziołowego.



Składniki :
  • masło (o jak największej zawartości tłuszczu-moje było łowickie)
  • kwiaty szałwii
  • ewentualnie sól

Przygotowanie :
  1. Kwiaty szałwii dokładnie umyłam i osuszyłam
  2. Miękkie masło utarłam z solą i otartymi kwiatami ( wystarczy tyle, by nie uzyskało gorzkiego smaku)
  3. Przełożyłam na folię aluminiową i uformowałam wałeczek - zawinęłam 
  4. Włożyłam do lodówki, by stwardniało
  5. Smacznego !
Pomysł podpatrzyłam u Amber, która robiła masło lawendowe :)




                               Chlebek z takim masłem nie potrzebuje nic więcej :)

9 komentarzy:

  1. Uwielbiam nowy wyraz,jaki nadają masełku sezonowe dodatki.
    Pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. jeszcze nie miałam przyjemności takiego masełka spróbować. Wygląda mocno zachęcająco. Pozdrawiam
    Agabi potravel.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie smakowe masełka, szczególnie na grzankach:)

    OdpowiedzUsuń
  4. to musi być ciekawe doznanie :D

    OdpowiedzUsuń
  5. nie jadłam nigdy szałwii, jestem ciekawa smaku ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda przepysznie, że też nigdy nie dałam zakwitnąć mojej szałwii...

    OdpowiedzUsuń
  7. Do tej pory używałam szałwii jedynie jako dodatek do duszenia mięs. Pomysł na masełko bardzo inspirujący. I do tego świetnie się prezentuje.

    OdpowiedzUsuń
  8. U mnie dzisiaj zagościły również masełka ziołowe (z tymiankiem i szczypiorkiem). Dziękuję za inspirację i pozdrawiam. Iwona

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...