środa, 26 czerwca 2013

Sos pomidorowy z ryżem






Składniki :

  • 70 dag obranych ze skórki pomidorów, takie z puszki też mogą być
  • szklanka czerwonego wina
  • 2 cebule
  • pęczek natki pietruszki- jesli mamy
  • 2 liście laurowe
  • 2-3 ząbki czosnku
  • szczypta cynamonu
  • kilka goździków, łyżeczka cukru, sól, pieprz
Przygotowanie:
  1. Cebulę kroimy w drobną kostkę, dodajemy zmiażdżony czosnek, liście, pieprz, goździki i dobrze mieszamy, chwilę smażymy na głebokiej patelni
  2.  Dolewamy wino, dokładamy pokrojone drobno pomidory, doprawiamy cukrem i cynamonem - gotujemy, a raczej dusimy pod przykryciem około 15-20 min, w trakcie dodajemy sól, często mieszamy
  3. Gdy sos lekko przestygnie należy go zmiksować, teraz wystarczy polać nim ryż lub makaron. Mnie pasowała do tego zielona sałata. Obiad gotowy :)
Ryż gotowałam innym sposobem niż na sypko. Do około 750 ml wrzącej, posolonej wody wsypałam 1 szklankę białego ryżu. Ryż gotował się tak jak makaron, ( często go mieszałam) gdy był miękki odcedziłam na sicie. Przelałam szklanką gorącej wody. Ryż gotował się około 15 min.

9 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Nemi- tak było:)
      bielinka- ja tez, lubie takie sosy:)
      Justyno- o to mi chodziło, by było szybko i smacznie:)
      Moni- polecam, mnie smakowało:)pozdrawiam

      Usuń
  2. pysznie... cynamon i goździk... muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nazwa od razu sugeruje, kto jest gwiazdą w tym daniu. Nie ryż, ale sos! :) Wygląda ekstra! Musi być pyszny.
    Tymczasem ja wróciłam ze szpitala i chwalę się swoją pierwszą tartą :) Zapraszam dariawkuchni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. mniam, sos pomidorowy-ulubione danie! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię takie sosiki, do pizzy też by pasował:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. *D -tak było, sos był najważniejszy:)
      Salvador Dali- mój zaraz po grzybowym :)
      Anulo- masz rację, byłby w sam raz:)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...