niedziela, 3 listopada 2013

Drożdżowy placek z dynią







Przepis pochodzi z książki Ewy Aszkiewicz "Kuchnia polska - tradycyjne potrawy"

Składniki :
  • 4 szklanki mąki tortowej
  • 2 szklanki utartej dyni- moja była bardzo sucha
  • szklanka mleka
  • 3 jajka
  • 10 dag drożdży
  • szklanka cukru pudru
  • 7 łyżek oleju
  • szczypta soli
  • tłuszcz do wysmarowania foremki
Przygotowanie :
  1. Drożdże rozkruszamy i dodajemy do nich po łyżce mąki, cukru, mieszamy to w1/2 szklance ciepłego  mleka
  2. Drożdże rosną w ciepłym miejscu, a my ucieramy jajka z pozostałym cukrem pudrem (ja ustawiłam metalową miskę nad garnuszkiem z gotującą wodą- zrobiłam łaźnię wodną, uważac, by masa jajeczna nie była zbyt gorąca) - jajka lepiej i szybciej mi się ubiły
  3. Po zdjęciu miski z łaźni dodajemy stopniowo mąkę, olej, sól, drożdże i pozostałe mleko -wyrabiamy
  4. Gdy składniki połączą się dodajemy dynię utartą na drobnych oczkach i ponownie wyrabiamy, najlepiej drewnianą łyżką
  5. Wyrobione ciasto przekładamy do natłuszczonej foremki i odstawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia ciasta
  6. Pieczemy w temp. 160 stopni C. przez 1 godz. ( - sprawdzamy patyczkiem)
  7. Można posypać kruszonką, samo ciasto po upieczeniu jest dość suche, z masłem wyśmienite.
  8. Ciasto udaje się też w prodiżu.
Ciasto dość oszczędne w składniki, a w sezonie gdy dynia jest jeszcze dostępna warto zrobić.

11 komentarzy:

  1. uwielbiam drożdżowego =)

    OdpowiedzUsuń
  2. dyniowe, a drożdżowe.. takiego jeszcze nie widziałam. wygląda apetycznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jesień kojarzy mi się w potrawami dyniowymi :) świetny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie piekłam ciasta z dynią ale wygląda smakowicie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. muszę koniecznie wypróbować twój przepis, bo zostalo mi jeszcze trochę dyni :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny ma kolor, smak pewnie równie wspaniały :)

    OdpowiedzUsuń
  7. o matko jaki cudny! taki domowy, taki swojski! taki jak uwielbiam:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...