czwartek, 22 maja 2014

Gołąbki z kaszą w kapuście włoskiej


Składniki :

  • szklanka kaszy gryczanej
  • główka kapusty włoskiej lub młoda biała
  • koncentrat pomidorowy, mąka około 1 łyżki
  • kilka pieczarek
  • cebula
  • zioła prowansalskie, bazylia
  • sól, pieprz, olej do smażenia


Przygotowanie :

  1. Kapustę sparzyć w gorącej wodzie (wyciąć głąba, szybciej zrobi się miękka), po przestudzeniu zdejmować ostrożnie kolejne liście tak by ich nie porozrywać
  2. Kaszę ugotować w 2 szklankach wody, pokrojone pieczarki wraz z pokrojoną drobno cebulą przesmażyć na oleju
  3. Wymieszać kaszę z pieczarkami i cebulą, doprawić solą, bazylią, pieprzem i ziołami prowansalskimi do smaku
  4. Na każdy liść nakładać farsz i zawijać, (ewentualnie przyciąć główny liść ) ja wiązałam dodatkowo nitką, bo kapusta miała małe liści
  5. Gołąbki ułożyć w garnku, zalać wodą tak by były zanurzone, posolić - zagotować krótko, tak by kapusta gołąbków zmiękła. Ja podczas gotowania gołąbków przekładam je na "drugą stronę, by ugotowały się równo. Całe gotowanie już z sosem trwa około 30 min.
  6. Z 3-4 łyżek koncentratu pomidorowego , łyżki mąki, i około 1 i 1/2 szklanki wody, odrobiny cukru, pieprzu i soli do smaku przyrządzić sos do gołąbków, po wymieszaniu zalać tym gotujące się gołąbki, uważać by z sosu nie zrobiła się "klucha". A jeszcze lepiej zrobić sos salsa.
  7. Ewentualnie sos doprawić tymi samymi ziołami co farsz. 
Gołąbków wychodzi kilka, więc mamy obiad przynajmniej na 2 dni :)
Ja podałam je tylko z czerwonymi buraczkami.
Nie jest to może to super danie, ale przepis jest dość prosty, a kapusta włoska gotuje się szybciej niż biała. O tej porze jest już młoda kapusta biała- ona tez ugotuje się szybciej niż ta jesienna.
Danie nie jest pracochłonne, a sos do gołąbków można zrobić jeszcze smaczniejszy np. salsa,  jeśli czas "nagli" to i ten podany przeze mnie wyżej będzie smaczny :)

16 komentarzy:

  1. Pyzsności!
    Dwano nie robiłam.
    U mnie obok jarskich muszą być i mięsne...

    OdpowiedzUsuń
  2. z kaszą jeszcze nie robiłam, muszę być smaczne:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie robię jarskich, a przecież z kaszą gryczaną mogą być pyszne,często robię właśnie w kapuście włoskiej, bo mąż nie lubi zwykłej,ale przeważnie bardziej mięsne niż kaszowe.
    Pyszny pomysł.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam gołąbki, wegetariańskich jeszcze nie jadłam. Już widzę że mi zasmakują !
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam gołąbki, te z kaszą również smakują pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pychota...na sam widok ślinka leci!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. czytasz w moich myślach, strasznie za mną chodziły gołąbki:) będą u mnie dzisiaj, tylko te bez zawijania;)

    OdpowiedzUsuń
  8. jejku, ale zazdroszczę Wam tego, że potraficie zrobić gołąbki. Mnie zawsze przeraża ta potrawa, więc czekam aż mama zrobi własne i ja z apetytem je zjem. Te wyglądają cudownie i bardzo apetycznie. Mam już pomysł na obiad proszony dla przyjaciół,wegetarian i mięsożerców. Więc może spróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  9. Uleńko tylko i wyłącznie robię gołąbki w kapuscie włoskiej ewentualnie ale dużo jej nigdy nie mam w kapuście kiszonej z beczki mi się mieszczą tylko trzy głowki ale jakie pyszności - nieprawdaż ??? - buziaki ślę Marii

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mario, nie znam takiej wersji gołąbków w kapuście kiszonej, na pewno pyszne :)

      Usuń
  10. Kapusta włoska przetestowana ale kasza gryczana jeszcze nie :) Kolejna rzecz do posmakowania :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię gołąbki i kaszę gryczaną, więc muszę spróbować, bardzo fajny przepis. Pozdrawiam ciepło w ten gorący dzień :))

    OdpowiedzUsuń
  12. zjadłabym chętnie takiego gołąbeczka:))

    OdpowiedzUsuń
  13. u mnie w domu rodzinnym gołąbki zawsze serwowane były tradycyjnie- mięsne w sosie pomidorowym. z kaszą nigdy nie próbowałam, a wyglądają naprawdę apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Przepis dla mnie:) Robię podobnie i jeszcze często robię gołąbki z ryżem,pieczarkami,zielonym groszkiem i żółtym serem:) Wychodzą tez pysznie. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Smakowity pomysł na gołąbki :)
    www.brulionspadochroniarza.pl

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...