czwartek, 22 stycznia 2015

Tahini - domowa pasta sezamowa


                                A może taka pasta zastąpi nam kawałek wędliny ?





Składniki :

  • szklanka sezamu
  • 3-4 łyżki oleju sezamowego
  • 1 łyżka soku z cytryny

Przygotowanie :
  1. Sezam wsypać na suchą patelnię, prażyć do momentu gdy zacznie być lekko złoty
  2. Nie wolno dopuścić do przypalenia, wystarczy około 2 min. prażenia, wystudzony mielimy (ja zrobiłam to stopniowo w młynku do kawy )
  3. Przełożyłam do garnuszka, dodałam olej i sok, blendowałam przez około 5 min, do momentu aż powstała  powstała gęsta pasta.
Tahini dodajemy nie tylko do hummusu, (przepis wkrótce ) może być składnikiem sosów, dipów, przysmaków kuchni arabskiej, a nawet słodkich ciast. Można przechowywać ją do miesiąca w lodówce.


przepis stąd


Na chlebie z dodatkiem miodu i czosnku też jest ok.
                            

23 komentarze:

  1. Ciekawa pasta, rewelka :)
    www.brulionspadochroniarza.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. nigdy nie jadłam - myślę że warto zrobić - serdecznie pozdrawiam Marii

    OdpowiedzUsuń
  3. narobiłaś mi smaka :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tahina jest pyszna! Szczególnie w hummusie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. ostatnio właśnie myślałam, żeby poszukać przepisu na tę pastę :)
    podkradam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jutro ją zrobię, bo uwielbiam sezam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdzieś znalazłam taką propozycję, by pastę polać miodem, a wierzch udekorować czosnkiem, dla mnie pycha :)

      Usuń
    2. Zrobiłam! Świetna! Do części dodałam przepuszczony przez praskę czosnek, doprawiłam przyprawami i podałam na kromkach z wędzonymi sardynkami - wyśmienite!

      Usuń
  7. Miód i czosnek? niezłe połączenie :P
    Tahina jest cudowna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Angeliko- dla mnie czosnek lub cebula z miodem to wspaniałe połączenie :)

      Usuń
  8. mmmmm! super! Nie robiłam jeszcze pasty Tahin, muszę spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ulu, gratuluję artykułu.
    A pastę z pewnością wypróbuję.
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  10. Już ją robiłam, rzeczywiście jest bardzo smaczna :)

    OdpowiedzUsuń
  11. sezam bardzo lubię, ale do tej pory pasty nie robiłam- muszę wypróbować przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Super pasta. Uwielbiam pasty a sezam jest świetny :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Sama jeszcze nie robiłam, czas to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Tahini lepiej robić samemu, taka smakuje najlepiej:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Pasta z sezamu przyrządzona w domu - to musi być przepyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo lubię taką pastę ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...