poniedziałek, 31 sierpnia 2015

Barszcz biały z grzybami mun


                                      A to trochę inna wersja popularnego barszczu białego :)



Składniki :

  • około 1,5 l bulionu warzywnego
  • zakwas żurkowy z butelki
  • biała kiełbasa
  • 3 ugotowane jajka na twardo
  • 3 ziemniaki, marchew, 2 ząbki czosnku
  • 2 łyżki sosu sojowo-grzybowego Tao Tao
  • około 20 dag grzybów mun, 10 pieczarek
  • kwaśna śmietana, 2 łyżki startego chrzanu

Przygotowanie :
  1. Do gorącego bulionu wrzucamy namoczone i pokrojone grzyby mun oraz pokrojone w kostkę ziemniaki, pokrojone w plastry pieczarki i marchew- gotujemy do miękkości
  2. Dolewamy zakwas według smaku, chrzan, przyprawy, przeciśnięty czosnek - gotujemy krótko
  3. Już na talerzu dodajemy po łyżce śmietany, pokrojoną, podsmażoną kiełbasę, rozdrobnione jajka oraz świeżą natkę pietruszki.
Przepis z "Przepisy Kulinarne Tao Tao- Harmonia Smaków"

19 komentarzy:

  1. Bardzo mi się podoba nazwa bloga,ja lubię proste potrawy:)))chętnie Twój przepis wypróbuję:)))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Barszcz biały uwielbiam, grzyby to świetny dodatek do tej potrawy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Grzyby mun bardzo lubię, ale w takiej wersji jeszcze nie jadłam. Spróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny pomysł z dodaniem grzybów :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny pomysł z dodaniem grzybków, muszę tak zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam pytanie. Czy ta zupa to jest żurek czy barszczyk?
    Zakwasu nie kupuję. Zawsze przyrządzam go z mąki żytniej bo żurek jest wtedy ostrzejszy. Raz zrobiłam z mąki grahamki pszennej. Zupa była łagodniejsza. Ponoć, był to barszczyk biały. W rejonie w którym mieszkam do żurku ziemniak gotowane są osobno. Owszem, gotuję z ziemniakami pokrojonymi w kostkę, dodaję pieczarki albo grzyby leśne zalewam to wszystko żurkiem i wtedy ta zupa nazywa się zalewajka.
    W swojej kuchni nie używam grzybów mun, sosów sojowych ani śmietany. Dodam do zupy chrzan.
    Pozdrawiam:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nazwę zupy podałam taką jak widnieje w książce kucharskiej- "barszczyk"
      A zalewajkę tez znam, pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Nazwę zupy podałam taką jak widnieje w książce kucharskiej- "barszczyk"
      A zalewajkę tez znam, pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Uwielbiam, jeszcze z grzybami mun nie robiłam...serdecznie pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  8. O jaki ciekawy pomysł, chętnie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Barszczyki bardzo lubię, z grzybami mun nie próbowałam jeszcze robić, ale kiedyś wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Żurek to jedna z ulubionych zup moich domowników. Z grzybkami nigdy nie robiłam , może następnym razem skuszę się i spróbuję. Pozdrawiam ciepło !!

    OdpowiedzUsuń
  11. Mmm, chętnie bym spróbowała tego barszczyku ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam takie zupy!
    Barszcz biały z grzybami to pychota.

    OdpowiedzUsuń
  13. Poczestowałabym się Twoja zupą ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Taki barszczyk powinien się znaleźć na moim blogu, w końcu to (niby) ja mam kuchnię pachnąca barszczem ;-)

    OdpowiedzUsuń
  15. uwielbiam zupy, dzięki za przepis
    http://thestyleresearcher.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...