poniedziałek, 24 sierpnia 2015

Konfitura jeżynowo-śliwkowa



składniki :

  • jeżyny
  • śliwki najlepsze będą węgierki
  • cukier


Przygotowanie :
  1. Umyte jeżyny i wypestkowane śliwki połączyłam w garnku
  2. Smażyłam do zagęszczenia masy, dosypałam cukier i ponownie smażyłam do momentu, aż uzyskałam pożądaną konsystencję konfitury
  3. Gorącą przekładałam do idealnie czystych, wyparzonych i suchych słoiczków.
Proporcja śliwek do jeżyn u mnie była mniej więcej 3;1 tzn. więcej było śliwek :)

19 komentarzy:

  1. taka domowa konfitura to prawdziwy rarytas, zwłaszcza jedzona w srodku zimy!

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie jeżyn nawet na lekarstwo nie ma. Piękny kolorek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam, uwielbiam, uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Brzmi pysznie! Uwielbiam jeżyny, a z śliwkami muszą fajnie się komponować ;)
    http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Powiedz proszę, ile godzin smażyłaś, bo ten czas mnie przeraża!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, przyznam, że te konfitury robiłam w poprzednim sezonie i nie zdążyłam wstawić wpisu :(
      Dlatego dokładnie nie pamiętam, ale wydaje mi się, że nie tak długo...

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  6. Super przepis, tylko że wszystkie jeżyny zjadły mi kosy... :/ Pozdrawiam i zapraszam do siebie! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. To musi być przepyszne połączenie!
    uściski

    OdpowiedzUsuń
  8. Na sam widok ślinka cieknie :) Taka konfiturka to same pyszności :))

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie ma nic pyszniejszego jak domowa konfitura! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Warto się napocić by zimą wyciągnąć lato ze słoika:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda pięknie, idealny kolor i konsystencja :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Moja ulubiona konfitura! Połączenie śliwek i jeżyn to dla mnie ideał :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Super przepis! Prosty i smaczny!

    www.cherries3blog.blogspot.pl

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...