poniedziałek, 5 października 2015

Gruszki w zalewie na zimę

Składniki :


  • gruszki - 1,0 - 1,5 kg, najlepsze twarde
  • około 50 dag cukru, ale tak naprawdę robię na smak
  • sok z cytryny lub kwasek cytrynowy
  • około 1.5 l wody na syrop

Przygotowanie :
  1. Do wody w której będę gotować gruszki dodaję cukier i sok z cytryny ( ewentualnie kwasek), gotuję około 10 min
  2. Do tego wrzątku wkładam obrane ( wydrążam gniazda nasienne ), pokrojone gruszki i krótko gotuję (około 5 min), uważam by ich nie rozgotować, gruszki dokładam stopniowo, bo na raz raczej się nie mieszczą (chyba, że mamy duży garnek)i kolejno je wyjmuję
  3. Owoce wkładam do słoików, zalewam gorącym syropem tak by gruszki w całości były w nim zanurzone
  4. Po przykryciu ich dekielkami pasteryzuję gruszki w słojach około 10 min, od momentu zawrzenia wody w garnku w którym je pasteryzuję.


Moje uwagi :
Ważne, by ich nie rozgotować i nie przesadzić z zakwaszeniem. Do syropu w którym będziemy gotować owoce można wrzucić kilka goździków, ale do słoiczków już ich nie wkładać.
Jeśli nie zakwasimy syropu gruszki mogą nam lekko ściemnieć.
Najlepsze dopiero po kilku tygodniach od momentu przyrządzenia.

Tak przyrządzone gruszki można zużyć do deserów czy ciast. Świetne są też jako przekąska tak bez okazji, gdy nas najdzie ochota na coś pysznego :)

26 komentarzy:

  1. Takich chyba nie próbowałam. Lubię za to gruszki w occie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie gruszki. Są pyszne zimą :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zimą nie może ich zabraknąć w domowej spiżarni ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. takie gruszki to super pomysł na zime :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ooo.. może i ja pokuszę się o ich przygotowanie? Hmm... kuszą! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie czegoś takiego potrzebowałam. Wczoraj otrzymałam w prezencie świeżą dostawę gruszek z przydomowych, ekologicznych zbiorów :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anno, to oprócz tak przyrządzonych gruszek polecam zrobić je w połączeniu z dynią. Przepis znajdziesz też u mnie gdzieś w menu-PRZETWORY : mus gruszkowo - dyniowy. Kiedyś robiłam tez pyszne gruszki w lekkim occie, ale nie mam już na nie przepisu, pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Moje ulubione :) Szkoda, że nie mam gdzie trzymać :(

    OdpowiedzUsuń
  8. Mmmmm...pyszne gruszeczki, długą zimą będą jak znalazł

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo przydatny post!
    zapraszam do mnie :
    http://rategazelle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Gruszki w zalewie, pychota... może kiedyś uda mi się zrobić takowe, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Zimą idealne! Już wyobrażam sobie polane gorzką, roztopioną czekoladą i podane z lodami :)
    http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. W zime jak znalazl a jak smakują serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Takie gruszki w zalewie robiła moja babcia, po prostu niebo w gębie:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Kiedyś popełniliśmy straszny błąd i wycięliśmy pyszną gruszę, kiedy jeszcze była moja mama robiła właśnie takie syropy. Zimą to było coś pysznego :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie jest to bardzo skomplikowane, więc z pewnością wykorzystam ten przepis, tylko nie wiem czy jeszcze dostanę twarde gruszki :(

    OdpowiedzUsuń
  16. Pyszne do ciasta, do deserów lub do zjedzenia prosto ze słoiczka! Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Robiłam w tym roku ,ale w occie,następnym razem spróbuję takie.Zapewne są przepyszne.

    OdpowiedzUsuń
  18. Moja śp. Teściowa robiła przepyszne, bo to dużo zależy od gatunku gruszek.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...