czwartek, 14 grudnia 2017

Nalewka pomarańczowa na Boże Narodzenie lub Karnawał

Trochę się spóźniłam z tym przepisem na Święta Bożego Narodzenia, ale na Karnawał będzie akurat.







Składniki :
  • 1 duża pomarańcza
  • 40 łyżeczek cukru ( tj. ok.20 dag)
  • 40 ziaren kawy
  • 500 ml wódki
  • kilka goździków

Przygotowanie :

  1. Przygotować słój o szerokim otworze, aby zmieściła się w nim pomarańcza
  2. Pomarańczę umyć, sparzyć. Nakłuwać delikatnie nożykiem skórę i wbijać kawę i goździki, ale nie do końca
  3. Włożyć do słoja, zalać alkoholem w którym rozpuszczamy cukier. Zamknąć szczelnie i odstawić w ciepłe miejsce od czasu do czasu potrząsając
  4. Nalewka ma być gotowa po ok. 6 tygodniach.

Cukier rozpuszczałam w letnim alkoholu, wtedy poszło mi łatwiej :)

przepis stąd , tam znajdziecie więcej przepisów.


Zdjęcia robiłam w szerokim kielichu, ale później zawartość znalazła się w szczelnym słoju.

Przed nakłuwaniem owocu kawą i goździkami dobrze pomarańczę przebić na wylot długą wykałaczką.
Wtedy uda się nam zanurzyć ją całą w słoju, inaczej wypływa:(



             Kiedy już "dojrzeje" podzielę się wrażeniami. 


Przed czasem, kiedy nalewka nie dojrzała jeszcze ostatecznie - spróbowałam jej. 
Jak dla mnie jest trochę za słodka, dlatego dodałam kilka plastrów cytryny i czekam dalej :) A pomarańczę pokroiłam na drobne kawałki.
Po odlaniu kieliszka nalewki uzupełniłam ją plastrami cytryny i odrobiną wódki.

8 komentarzy:

  1. Wiele razy słyszałam o tej nalewce. Ponoć jej smak jest zachwycający. Mimo że mnóstwo najróżniejszych napitków zrobiłam, to pomarańczowo-kawowej jeszcze nie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. mmmmm już sobie wyobraziłam jak cudnie pachnie i wspaniale smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. i do tego goździki i kawa... pyszna!

    OdpowiedzUsuń
  4. Takiej jeszcze nie miałam okazji wypróbowac, ale jestem chętna :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Robiłam w ubiegłym roku, potwierdzam, jest pyszna.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawi mnie ta nalewka, czekam dalszy ciąg, czy smakowała :D

    OdpowiedzUsuń
  7. nigdy wcześniej jej nie robiłam, jestem ciekawa jej smaku :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...