poniedziałek, 15 stycznia 2018

Pasta do chleba z ziaren słonecznika i sezamu


Składniki :

  • 75 g ziaren słonecznika
  • 1 łyżka ziaren sezamu
  • 1 avocado
  • 2 ząbki czosnku
  • sok z połowy cytryny
  • sól, pieprz czarny mielony
  • kilka łyżek oleju ( u mnie olej pozostały z suszonych pomidorów) 





Przygotowanie :

  1. Ziarna słonecznika i sezamu namoczyłam w wodzie na noc, przecedziłam je przed przygotowaniem pasty i umieściłam w blenderze, dodałam olej - zblendowałam
  2. Do masy dodałam avocado, przeciśnięty czosnek, sól, pieprz i sok z cytryny do smaku- ugniotłam całość i wymieszałam.

Z tego co czytałam w internecie to dodatkami do pasty mogą być naprzemiennie
drobno pokrojony zielony ogórek, natka pietruszki, suszone pomidory. 
Ciekawe jaki byłby smak z kaparami czy oliwkami?
Wszystko zależy od naszej fantazji, smaku i ewentualnie dostępnych produktów.
Ogólnie co kto lubi :)
A podstawą mogą być tylko ziarna słonecznika. Sezam daje paście lekką goryczkę.



Pastę przełożyłam do w szklanego słoiczka który umieściłam w lodówce. 
Wydaje mi się, że świeżość zachowa choć przez 3 dni.
Dłużej nie ma potrzeby :)

10 komentarzy:

  1. uwielbiam pasty do kanapek!
    Zapisuje i wykorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam na nią wielką ochotę!

    OdpowiedzUsuń
  3. Kuchnia to nie moje klimaty, ale pasta mnie zaciekawiła........pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądem przypomina chałwę. Taka pasta jest znacznie lepsza od wędliny:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię wszelkiego typu pasty do chleba, a Twoja wygląda zachęcająco. Wszystkiego co najlepsze w 2018 roku!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja zazwyczaj robię tylko z avocado i czosnku, ale taka opcja wygląda bardzo kusząco. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. pyszna i zdrowa pasta w sam raz do ciemnego pieczywa lub chrupkiego :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Córka jest wegetarianką, więc na pewno ten przepis mi się przyda.
    Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Rewelacyjny przepis. Zapisuję.
    Pozdrawiam.:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...