środa, 30 stycznia 2019

Kiszone cukinie



W sezonie nie zrobiliście nawet jednego słoiczka kiszonych ogórków?
To może warto dziś nadrobić zaległości.
Moja propozycja nie wymaga wiele pracy.


Składniki :
  • 1 kg cukinii małych, młodych i dość cienkich 
  • 4 szklanki wody
  • czubata łyżka soli
  • 1 łyżeczka cukru
  • kilka ziarenek ziela angielskiego
  • kilkanaście ziarenek czarnego pieprzu
  • 1 łyżeczka gorczycy
  • 4 liście laurowe, czosnek
  • kiście kopru, można skorzystać z gotowej mieszanki do kiszenia ogórków

W sezonie letnim można tym sposobem ukisić patisony. Na pewno będą smaczne i zdrowe. Ja wypróbuję :)





Przygotowanie:
  1. Wodę wlać do garnka, posolić, wrzucić przyprawy wszystkie prócz czosnku i kopru. Zagotować. Odstawić do całkowitego ostygnięcia
  2. Do słoików powkładać na dno ząbki obranego czosnku, pomiędzy cukinie wcisnąć koper
  3. Zalać zimną solanką. Zakręcić i odstawić do ciemnej piwnicy.


Moje cukinie po 2 miesiącach "leżakowania" w słojach i po przekrojeniu wyglądają tak. 


7 komentarzy:

  1. Cukinia to w sumie ogórek więc musi być smaczna :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapisuję ten przepis. W ogródku latem cukinie rosną jak szalone, a kiszonki uwielbiam. Są pyszne i zdrowe. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uprawiam cukinie co roku w naszym ogródku. Przyrządzamy je na różne sposoby. Świetna jest zupa krem z cukinii. Niestety, kiszone nie za bardzo nam smakowały.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja i Córka jesteśmy zachwycone tymi kiszonkami, bardzo nam smakują:)
      pozdrawiam.

      Usuń
  4. O! kiszone cukinie to dla mnie nowość. Piękny jest ten słoik :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie kisiłam. U nas co roku mamy dużo cukinii . Przetwarzam i robię różne dania . Ostatnio znalazłam przepis na ketchup z cukinii.Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  6. O, musimy z mężem wypróbować.;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...