środa, 22 maja 2019

Kapusta z majową pokrzywą


Mam takie miejsca w ogrodzie gdzie rosną pokrzywy. 
Nie walczę z nimi, jedynie zrywam do suszenia lub na sok. A tym razem znalazły się w towarzystwie ...kapusty.



Składniki :

  • główka białej kapusty
  • 2 garście świeżych, pokrojonych liści pokrzywy, ewentualnie gałązka lubczyku
  • liść laurowy, kilka ziaren czarnego pieprzu, majeranek, sól
  • 1 starta marchew
  • cebula
  • masło- 2-3 łyżki
  • 2 łyżki koncentratu pomidorowego

Przygotowanie:
  1. Kapustę pokroić i umyć, włożyć do garnka z pokrojoną cebulą, startą marchewką, liściem i pieprzem - wlać wody i gotować prawie do miękkości, jeśli mamy suszone warzywa można wsypać ze 2 łyżki, dodać masło
  2. Kapustę doprawić do smaku solą, mielonym pieprzem, majerankiem, koncentratem pomidorowym i wsypać pokrojoną pokrzywę, wymieszać i chwilę gotować.
Jeśli lubimy dodatek mięsa to wystarczy przesmażyć kilka plasterków kiełbasy i wmieszać do kapusty. Może wtedy kotlet nie będzie potrzebny :)
Pokrzywę dodałam w ostatniej chwili gotowania by jej nie rozgotować.


Tę wersję z pokrzywą wypróbuje również z młodą kapustą, która już można kupić. 

16 komentarzy:

  1. Ostatnio zbieram przepisy z pokrzywą. Ten też zabieram. Pozdrawiam Uleńko .

    OdpowiedzUsuń
  2. Kapusty z pokrzywą nigdy nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pokrzywa jest bardzo zdrowa, dobry pomysł z jej zastosowaniem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pokrzywa ma wiele cennych elementów.
    Sałatka z nią to bomba witaminowa.

    OdpowiedzUsuń
  5. Oryginalny przepis. Pozdrawiam!
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. ciekawa odmiana dzięki pokrzywie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawy przepis. Jeszcze pokrzywy nie jadłam. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy nie jadłam pokrzywy chociaż słyszałam o jej właściwościach zdrowotnych !
    W towarzystwie kapusty wygląda smakowicie !
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Takiej jeszcze nie jadłam ☺

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawe połączenie z tą pokrzywą :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Witaj powoli kończącym się majem
    Tego mogłabym spróbować. Muszę tylko pozwolić wyrosnąć pokrzywie w moim ogrodzie. Już bowiem zaczyna się panoszyć
    Pozdrawiam moim ulubionym zapachem akacji, którym zachwycam się teraz na każdym kroku

    OdpowiedzUsuń
  12. Niebanalne, ale jak wspaniałe musi być to połączenie! Cudo! Pozdrawiam serdecznie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny przepis. Jadłam kiedyś podobną potrawę. Pychotka!
    Pozdrowionka, jeszcze majowe.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...