sobota, 10 października 2020

Kruche z cynamonem, orzechami i śliwkami


To kruche ciasto jest bardzo smaczne.
Pachnie cynamonem i orzechami, a śliwki to wspaniały dodatek.



Składniki na ciasto:
  • 1 i 1/2 szklanki mąki pszennej, u mnie 1 szklanka tortowej i pół szklanki krupczatki
  • 1 duże jajko
  • szczypta soli
  • 1/2 łyżeczki cynamonu i tyle samo proszku do pieczenia 
  • 115 g zimnego masła
  • pół szklanki zmielonych orzechów, u mnie włoskie
  • pół szklanki drobnego cukru

Składniki na nadzienie śliwkowe:
  • w oryginalnym przepisie 60 dag śliwek, u mnie 15 śliwek węgierek
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 2 płaskie łyżki cukru

Przygotowanie:
  1. Przesianą mąkę połączyć z proszkiem i cynamonem oraz solą
  2. Dołożyć masło i posiekać lub szybko połączyć palcami z w/w składnikami
  3. Dodać orzechy, potem cukier oraz jajko i ponownie dokładnie połączyć składniki
  4. Ciasto podzielić na 2 części tj. na większą na spód ciasta i mniejszą na wierzch
  5. Większą wylepić foremkę o wymiarach 20x20 cm, a drugą odłożyć na czas przygotowania farszu do zamrażalnika, ciasto z formą włożyłam do lodówki
  6. Wypestkowane śliwki pokroiłam na połówki,( lepiej na ćwiartki) przesypałam w naczyniu cukrem i mąką ziemniaczaną
  7. Po ok.10 min. wyjęłam foremkę, ułożyłam śliwki, a na nich ciasto wyjęte z zamrażalnika (pokroiłam cienko nożem), miałam jeszcze małą garść drobno posiekanych orzechów i sypnęłam je na wierzch
  8. Piekłam ok.40 min w temp.180*C
Moje uwagi:
Z podanych składników wychodzi raczej niewielka ilość ciasta. Jeśli ma być tylko na ...2 dni do kawy to ok. 
Ale jeśli na spotkanie rodzinne to proponuję podwoić ilość składników.  A pewnie i tak nie zostanie ani okruszek...
Obawiałam się, że w przepisie jest za dużo śliwek, ale po upieczeniu rzeczywiście te moje 15 śliwek trochę zniknęło. Można zatem więcej, ciasto nie jest od nich mokre, a będzie jeszcze smaczniejsze. 
Robi się je bardzo szybko. To też zaleta tego przepisu :)

 przepis stąd

8 komentarzy:

  1. No pewnie, że musi być pyszne! Nie dość, że śliwki, to jeszcze orzechy, mniam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie ciasta, szybkie i przepyszne, na pewno upiekę! Pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kruche czy półkruche , uwielbiam każde. Jesienią ze śliwkami jest najlepsze. Pozdrawiam cieplutko 💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie mam dziś kruchy ze śliwkami, ale Twój jest bogatszy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne, typowo jesienne ciasto :) Wygląda bardzo apetycznie!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...