poniedziałek, 21 grudnia 2020

Pasztet z królika i wieprzowiny

Składniki :

  • ok.1 kg tuszki z królika
  • 30 dag podgarla
  • 2 duże marchewki
  • 1 pietruszka, kawałek selera
  • 3 średnie cebule
  • 5 ząbków czosnku
  • 3 duże jajka
  • 1-2 małe kajzerki
  • sól, pieprz, gałka muszkatołowa, majeranek, oregano, papryka mielona ostra, 2 liście laurowe, kilka ziaren pieprzu


Przygotowanie :
  1. Mięsa włożyć do dużego garnka, zagotować i wtedy "zszumować"
  2. Gotować do miękkości , po zszumowaniu włożyć obrane warzywa, pieprz w ziarnach, liście laurowe, cebule bez krojenia
  3. Nie pozwolić na zupełne ich rozgotowanie i jeszcze gdy są w miarę twarde wyjąć
  4. Mięso dogotować, wystudzić, z mięsa królika wyjąć kości i wszystko przemielić- razem z warzywami
  5. Masę doprawić do smaku przyprawami, wlać roztrzepane jajka i masę dokładnie wyrobić
  6. Wysmarować tłuszczem lub wyłożyć papierem do pieczenia 2 foremki, wyrównać wierzch pasztetów
  7. Piekłam ok. 1 godz. w temp.180*C

Z tej ilości mięsa wyszły mi 2 foremki 10 x 22 cm oraz 2 małe słoiczki, które pasteryzowałam 2 -krotnie.
Pasztet jest bardzo delikatny w smaku. 
Wszystkim domownikom bardzo smakował :)

3 komentarze:

  1. Witaj przedświątecznie Ulu
    Czy zostało jeszcze coś tego pasztetu?
    Boże Narodzenie tuż tuż...
    Spokojnych, a przede wszystkim zdrowych Wesołych Świąt
    i wszystkiego co najlepsze w Nowym Roku.
    Niech w tych dniach Twój Anioł Stróż otuli Cię swoim skrzydłem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zostanie na Święta, bo zrobiłam 2 foremki pasztetu, pozdrawiam Cię Ismeno serdecznie:)

      Usuń
  2. Kiedyś zjadłam pasztet z królika bo myślałam że jest z indyka...!
    Zdrowych i wesołych Świąt Bożego Narodzenia i wszystkiego najlepszego w Nowym 2021 Roku !
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...