poniedziałek, 5 marca 2012

Omlety



Składniki:
  • jajka
  •  masło do smażenia 
  • mleko
Przygotowanie:
  1. Jajka ubić delikatnie na głębokim talerzu-licząc, że z jednego jajka jest 1 omlet
  2. Najlepiej wybijać jajka stopniowo i kolejno smażyć omlety
  3. Do każdej porcji dodać po łyżce mleka i dalej ubijać
  4. Na patelni rozgrzać masło i wylać ubitą porcję 
  5. Smażyć   na tyle, by masa ścięła się i po wyłożeniu na talerz była od spodu złotego koloru
  6. Właściwie nie ma potrzeby smażyć z obu stron, ale jak ktoś chce to bardzo krótko
  7. Omlety można podawać na słodko z cukrem pudrem, z owocami ,konfiturami oraz z warzywami na ostro.
Jeśli do roztrzepanych jaj zamiast mleka dodamy mąkę, uzyskamy omlet biszkoptowy.Prawda jest jednak taka ,że biszkopt naturalny jest w smaku delikatny i ...właśnie naturalny. Sam w sobie -pyszny. Dlatego uwielbiają  je dzieci i  nie tylko :)
Uwaga! Omlety smażyć najlepiej na sklarowanym maśle.
 Smażymy je na grubej patelni
Zamiast mleka można dodać też wodę mineralną. Smażyłam też bez żadnych dodatków tzn. ubiłam białko na pianę, dodałam żółtko i ostrożnie wymieszałam. Smażyłam z obu stron, ale bardzo krótko, omlet też był smaczny. Warto wypróbować swój sposób :)



4 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...