czwartek, 5 kwietnia 2012

Ryba jak po grecku w wersji prostej



Podczas gdy przyrządzenie ryby po grecku zajmuje nam sporo czasu to myślę , że ta wersja jest szybsza i co ważne łatwiejsza. A też jest smaczna.

Składniki:
  • 3 - 4 płaty rybne , ja użyłam mintaja (przed smażeniem rozmroziłam go , by nie było podczas smażenia wody)
  • mąka - 3 łyżki
  • puszka ananasa ( ale coś z niej zostanie )
  • słoik sosu słodko-kwaśnego ( ja użyłam łowicki )
  • chili, groszek zielony mrożony -ugotowany
  • 3 średnie cebule ,olej
  • sól ,pieprz
  • 2 łyżeczki sosu - słodko-kwaśny sos chili Tao-Tao
Przygotowanie:
  1. Umyte , rozmrożone płaty pokroić na dzwonka , posolić , posypać pieprzem i usmażyć  na gorącym oleju obtaczając je wpierw w mące
  2. Pokrojoną w krążki cebulę usmażyć na tej patelni na której były smażone ryby  ( te usmażone trzeba  wyjąć na głęboką miskę) i podlać olejem , jeśli brakuje
  3. Gdy  cebula zmięknie dolać więcej niż połowę soku z ananasa i część pokrojonego ananasa w kostkę i dalej smażyć , a właściwie gotować
  4. Dodać sos słodko-kwaśny, szczyptę chili, sos Tao-Tao, ugotowany groszek i dalej gotować -5 min.
  5. Dobrze wymieszać i nakładać warstwami: na spód miski ryba , potem sos , znów ryba i tak do wyczerpania składników
  6. Najlepiej smakuje na drugi dzień , gdy wszystko przejdzie swoimi smakami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...