sobota, 26 maja 2012

Mięso gulaszowe we własnym sosie


Kupiłam ładne , chude mięso gulaszowe w kawałkach. W sam raz na ugotowanie go w sosie z przyprawami :)
Składniki :

  • około 500 dag mięsa wieprzowego gulaszowego
  • cebula  , olej , mąka ,sól , pieprz
  • oregano , zioła prowansalskie 
  • liść laurowy , cząber

Przygotowanie :
  1. Mięso obmyłam i dobrze osączyłam
  2. Pokroiłam  na jeszcze drobniejsze kawałki i każdy obtoczyłam lekko w mące
  3. Na rozgrzanym oleju obsmażyłam wszystkie kawałki i przełożyłam do gotującej się wody ( około 1/2 l )
  4. Dolałam na patelnię oleju i obsmażyłam pokrojoną drobno cebulę , dodałam do mięsa , gdy  mięso było już lekko miękkie
  5. Do sosu dołożyłam  pieprz ziarnisty i liść laurowy 
  6. Gdy pozostał nam olej na patelni po smażeniu cebuli to rozgrzejmy go gdy mięso jest prawie miękkie i zróbmy zasmażkę z mąki tzn . wsypujemy na rozgrzany tłuszcz łyżkę mąki i przesmażamy ją krótko mieszając , przełożymy do gotującego się mięsa , dodajmy szczyptę pieprzu mielonego prawdziwego , sól  i  należy wymieszać wszystko - pogotować , by sos się zagęścił i nabrał dobrego smaku ( ja wlewam na patelnię jeszcze trochę wody , gotuję  i przelewam zawartość do mięsa z sosem )
  7. Na krótko przed końcem gotowania dodałam wszystkich podanych ziół.
Sos pasował z kaszą gryczaną. Oj dobre było , że palce lizać...dodatkiem była ćwikła wytrawna z chrzanem :) Smacznego !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...