niedziela, 27 maja 2012

Trufle czekoladowe



Składniki :
  • 10 dag dobrej czekolady
  • 7 dag cukru pudru
  • 7 dag masło
  • duża łyżka rumu
  •  2 płaskie łyżeczki kawy instant
  •  kakao , wiórki kokosowe
Przygotowanie :
  1. Czekoladę kruszymy i rozpuszczamy w łaźni wodnej
  2. Kawę rozpuszczamy w łyżce rumu
  3. Masło ucieramy z cukrem pudrem na puch ( ja robiłam to w miseczce , a tarłam pałką drewnianą )
  4. Przestudzoną czekoladę dodajemy do utartego masła i doskonale ucieramy
  5. Wlewamy rozpuszczoną kawę i nadal ucieramy
  6. Gdy już masa będzie dobrze utarta schładzamy ją w lodówce
  7. Po 5 godzinach  nabierałam łyżeczką trochę masy , kładłam na talerzyk z kakaem i toczyłam ruchami okrężnymi po talerzu , by zrobiła się nam zgrabna kuleczka wielkości orzecha włoskiego
  8. Część masy obtoczyłam we wiórkach kokosowych ( we wiórkach trufle obtacza się łatwiej ).

1 komentarz:

  1. Przepyszne. Szukałam dobrego przepisu na ciasteczka i znalazłam. A tak przy okazji zapraszam do odwiedzenia mojego bloga:
    ewelsz.blogspot.com
    Opowiadam na nim o moim życiu

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...