piątek, 21 grudnia 2012

Szarlotka na kruchym cieście - wersja super prosta






Przepis dostałam od mojej sąsiadki, a ona od swojej, a ta dostała go od jeszcze swojej...itd :)

Składniki :

  • 3 szklanki mąki tortowej
  • 6 jaj
  • kisiel cytrynowy
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 25 dag masła ROŚLINNEGO w kostce
  • 4 łyżki cukru do ciasta
  • 1/2 szklanki cukru pudru do białek
  • przesmażone jabłka - ja miałam 1 duży słoik własnego przetworu, jeśli będziemy sami na bieżąco przesmażać jabłka to potrzebujemy ich około 1,5 - 2 kg
Przygotowanie :
  1. Mąkę połączyć z proszkiem i 4 łyżkami cukru, dodać żółtka - zmieszać łyżką 
  2. Dodać rozpuszczone masło i zmiksować, powstaną okruszki jak na kruszonkę
  3. 1/3 masy pozostawić na pokrycie wierzchu ciasta, a resztą wylepić foremkę o wymiarach 28x24 cm, można wiekszą, ale ciasto bedzie cieńsze
  4. Ciasto w foremce posypać dość obficie bułką tartą i wyłożyć na wierzch przesmażone jabłka
  5. Z 6 białek ubić pianę, potem dodać stopniowo cukier puder oraz kisiel- wyłożyć na wierzch 
  6. Posypać odłożonymi okruszkami, piec w temp. 170- 180 stopni C. przez około 60 min.
  7. Jest to naprawdę szybka i prosta wersja szarlotki, smakuje też wyśmienicie!












12 komentarzy:

  1. znakomita:) jestem fanką prostych ciast:) smakują najlepiej, jak u mamy!;)

    OdpowiedzUsuń
  2. mniami!
    zjadłabym taką kruchą szarlotkę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Po prostu prosto, smacznie i przyjemnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda na pyszne, wilgotne ciacho!;)

    OdpowiedzUsuń
  5. "Przechodzone" przepisy są najlepsze! Szybciutka ta szarlotka ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciasto przepyszne! Mam jednak mały problem, mianowicie ścina mi się piana, tzn. jest gumowa. Od czego to może zależeć?

    OdpowiedzUsuń
  7. Podejrzewam, że temperatura piekarnika jest nie taka...

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo możliwe, gdyż kombinowałam z temp., ponieważ piekarnik z jednej strony mi bardziej dopieka. Ciasto robiłam już dwa razy i rodzinka nie może się najeść :-) Dziękuję za przepis. Szukam teraz innego, żeby szarlotka im się nie "przejadła".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życze powodzenia i polecam zwykły biszkopt. Może byc z owocami, najlepiej z jabłkami. Przepis u mnie za jakis czas...Pozdrawiam

      Usuń
    2. Czas pieczenia zależy od piekarnika, w moim piecze się około 1 godz.
      A z tą pianą widzę, są problemy :( Przeczytałam gdzieś by wpierw ubić białka na sztywno, potem dodać cukier i szczyptę proszku do pieczenia. Mnie kiedyś też opadła...

      Usuń
  9. Witam!
    Właśnie zrobiłam tą szarlotkę i upiekła mi się 180 stopniach w pół godziny i piana jest gumowata :(
    robiłam tak jak w przepisie co mogło być przyczyną. Czy na pewno masła ma być 25 dag. bo musiałam dodać całą kostkę żeby mi wyszło ciasto ?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...