wtorek, 2 lipca 2013

Krokiety z ryby morskiej





Składniki :
  • 50 dag fileta np. z mintaja, morszczuka lub innej ryby morskiej
  • 1 i 1/2 szklanki gotowego bulionu warzywnego - ja zrobiłam z kostki
  • 3 jajka
  • 2 łyżki masła
  • 10 dag pieczarek, tyle samo bułki tartej lub kaszy manny
  • 1/2 pęczka natki pietruszki
  • sól, pieprz, tłuszcz do smażenia; olej lub sklarowane masło, bułka do panierowania

Przygotowanie:
  1. Umytą rybę ugotuj przez 10 min. we wrzącym bulionie ( ten bulion można wykorzystać do ugotowania zupy rybnej :)
  2. Ugotowany filet odsączamy i studzimy, po wystudzeniu lekko odciśnij z nadmiaru wody
  3. Umyte i pokrojone pieczarki przesmaż na suchej, gorącej patelni, aż odparuje z nich sok, wtedy dodaj masła lub oleju i ciągle mieszając przesmaż je jeszcze 5 min.
  4. Przestudzone pieczarki i rybę przemiel, albo bardzo drobno pokrój i połącz składniki
  5. Z jaj oddziel białka od żółtek, żółtka utrzyj z 2 łyżkami masła, a z białek ubij pianę
  6. Do ryby z grzybami dodaj utarte żółtka, posiekaną natkę i bułkę tartą , sól i pieprz do smaku- wymieszaj dokładnie
  7. Teraz dodaj pianę z białek i jeszcze raz starannie wymieszaj i ewentualnie dopraw do smaku
  8. Formuj podłużne krokiety, obtaczaj w bułce i smaż na rumiano z obydwu stron.
Jeśli zdarzyłoby się, że krokiety podczas smażenia kruszą się i rozpadają, to można spróbować uratować je poprzez dodanie jeszcze jednego całego jajka i jeszcze raz dokładnie wyrobić masę.
Przepis z Poradnika kulinarnego Gazety wyborczej (25 luty 2006)

 Tak wyglądała masa rybna         przed smażeniem.    

16 komentarzy:

  1. Na takie danie zawsze mam ochotę;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nemi- wiesz co dobre :)
      Malwinka- i niezbyt pracochłonny :)
      Anula- to wypróbuj, polecam:)
      Luka LI-częstuj się:)

      Usuń
  2. Ciekawy pomysł na kotleta! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Musze się przyznać ze nigdy nie robiłam krokietów rybnych. Koniecznie muszę nadrobić zaległości, bo Twoje wyglądają pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zjadłabym z chęcią takiego krokiecika:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale ekstra! :) Uwielbiam takie dania! Wygląda lekko i zdrowo!

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepyszne!
    Zjadłabym z rozkoszą.

    OdpowiedzUsuń
  7. nigdy jeszcze nie jadłam krokietów rybnych.. muszą mieć ciekawy smak ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. krokietów też jeszcze nie robiłam, ale to też może dlatego że same kotlety rybne to była zmora mojego dzieciństwa:P
    Ps. gotowanie za głosowanie trwa:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jakie cuudo! Ja zawsze robiłam krokiety z naleśników, ale ten przepis jest o wiele zdrowszy i pyszny! :)))

    OdpowiedzUsuń
  10. Te kotleciki wyglądają przepysznie, no i wiadomo co w nich jest, bo w takich kupnych to tak nie do końca.

    OdpowiedzUsuń
  11. Zjadłabym ze smakiem takiego krokiecika;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam dania rybne, a te kotleciki wyglądają apetycznie!!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...