czwartek, 15 sierpnia 2013

Mięso gulaszowe z pieczarkami

Na dzisiejszy obiad przygotowałam  proste danie mięsne. Mięso smażyłam na oleju rzepakowym.



Składniki :
  • około 50 dag mięsa wieprzowego, gulaszowego
  • 15 sztuk pieczarek
  • 1 cebula, 
  • olej rzepakowy do smażenia
  • liść laurowy, pieprz ziarnisty i mielony, sól, cukier
  • pomidory krojone
  • szklanka wina czerwonego, wytrawnego
  • około 2 cm świeżego imbiru, cząber suszony lub świeży
  • 20 dag mrożonego groszku zielonego
Przygotowanie:
  1. Pokrojone mięso i cebulę podsmażyłam na gorącym oleju RZEPAKOWYM, dodałam pół szklanki wina, liść laurowy, 3 ziarnka pieprzu - przykryłam pokrywką i smażyłam, a raczej gotowałam prawie do miękkości mięsa ( u mnie trwało to około 45 min). Gdy zajdzie potrzeba podlać wodą, zaglądać, by nie przypalić.
  2. Po tym czasie dodałam pokrojone drobno pieczarki  i obrany imbir - smażyłam podlewając na przemian winem i wodą
  3. Gdy mięso było już prawie miękkie dołożyłam mrożony groszek, sól i cząber wymieszałam i dodałam resztę wina, gotowałam już do zupełnej miękkości mięsa
  4. Na koniec dodałam 3/4 puszki - 390 gramowej pomidorów( o tej porze roku można dodać przecier ze świeżych pomidorów ). Kiedy dodałam pomidory sos zmienił smak na ostrzejszy, dlatego kto woli delikatniejsze smaki spokojnie może ich nie dodawać... a jeśli już to wyrównać smak łyżeczkę cukru.                                                                                                                                                                                                     Mojej córce bardziej smakowała wersja bez pomidorów ( i taką zrobię następnym razem ), ale i tak sos miał fajny, oryginalny smak. Dodatkiem była zielona sałata i ryż, choć to danie można jeść bez ryżu . Sałatę polałam olejem Rzepakowym zmieszanym z sokiem z cytryny :) Smacznego!
Olej wykorzystałam do obiadu dwukrotnie, zrobiłam też szybką marynatę.



   Olej RZEPAKOWY wykorzystałam  do marynowania papryki, czosnku i liści bazylii. Gdy już przejdzie smakami tych przypraw, będę używać go do dresingów i nie tylko :)
Olej będzie pikantny w smaku. Gdy papryka, czosnek i bazylia oddadzą swój smak olejowi wyjmę je ze słoika :)


Kilka ważnych informacji o właściwościach oleju RZEPAKOWEGO.
Olej rzepakowy ma bardzo podobny skład do składu oleju z oliwek, dlatego można określić go mianem polskiego odpowiednika oliwy z oliwek. Olej rzepakowy  w około 70 % składa się z jednonienasyconych kwasów tłuszczowych należących do grupy omega-9. Pozostałe kwasy należą do grupy omega-6 i 3. Dzięki zrównoważonemu składowi nienasyconych kwasów tłuszczowych, olej rzepakowy zimno tłoczony stosowany jest w profilaktyce chorób układu krążenia, serca, oraz miażdżycy, gdyż obniża poziom cholesterolu we krwi.
Dzieciom można podawać go już od 6 miesiąca, ( 10-20 g dziennie) w zupkach i papkach warzywnych.
Olej rzepakowy znalazł zastosowanie także w kosmetyce: kremach i balsamach.
Używanie oleju w naszej diecie gwarantuje zdrową cerę i smukłą sylwetkę. Zawiera witaminę E, która nazwana jest "witaminą młodości", także witaminę K, a obecna w oleju prowitamina A ( beta- karoten) wspomaga profilaktykę naszego zdrowia. Smażenie na tym oleju gwarantuje mniejszą kaloryczność, dlatego ,że potrawy na nim smażone  łatwiej się odsączają.

Nie zapominajmy zatem o oleju rzepakowym, bo warto stosować go w naszej kuchni, by odżywiać swoją rodzinę zdrowo, a 2 łyżki oleju rzepakowego spożywane na surowo to niewiele,a dostarczają organizmowi dzienną dawkę bezcennego kwasu linolenowego. Już dziś zatem warto zainwestować w swoją zdrową przyszłość : )      
  Więcej informacji na  http://pokochajolejrzepakowy.pl,

8 komentarzy:

  1. Ja miałam ostatnio gulasz z pieczarkami, pyszotka ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam połączenie gulaszu z ryżem ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszne danko, a warzywa dodane do gulaszu to dobry pomysł na urozmaicenie tej potrawy:-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Paulino- bo smaczne , a i owszem :)
      uwielbiamy -i właściwie proste :)
      Helen- mamy na szczęście wolny wybór :)pozdrawiam wszystkich!

      Usuń
  4. Nie przepadam za olejem rzepakowym. Wolę słonecznikowy bo jest zdrowszy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Gulasz z ryżem, opcjonalnie kaszą - to jest to! :)

    Pozdrawiam,
    http://ewakuchennie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. takie sosiki bardzo lubię!:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...