poniedziałek, 16 grudnia 2013

Owocowa zupa wigilijna



              Jeśli lubimy zupy owocowe, to na wieczerzę wigilijną proponuję zupę z suszonych owoców.
           
            Składniki :
  • 10 dag suszonych jabłek
  • 4-5 sztuk gruszek suszonych
  • 20 dag suszonych śliwek
  • goździki 4 sztuki, cukier, sól, sok z cytryny, szczypta cynamonu
  • ewentualnie śmietana
        Przygotowanie :
  1. Owoce umyłam, gruszki podzieliłam na kawałki
  2. Owoce wrzuciłam do około 800 ml wrzątku, dołożyłam kilka goździków
  3. Gotowałam do momentu, aż owoce były miękkie i oddały w pełni swój aromat
  4. Doprawiłam szczyptą soli i cynamonu, sokiem z cytryny i cukrem. Już na talerzu można dodać łyżkę śmietany.
  5. Owoce jeśli lubimy zjadamy...
   Zupa będzie jednym z dań wigilijnych, dlatego nie robię jej dużo i może być bez makaronu.
   Wystarczy jej dla co najmniej 3-4 osób :)

8 komentarzy:

  1. Uleńko bardzo lubimy takie zupy więc dziękuję ci kochana za post choć przepis jest mi znany buziaki ślę Marii

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie lubię niestety :D Wolę grzybową ;)
    www.brulionspadochroniarza.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. nigdy nie jadłam na Wigilię, u nas króluje kompot z suszu:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z suszonych owoców tylko kompot robimy:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. oo.. u mnie tylko kompot bo tylko tata tak go lubi ;D

    OdpowiedzUsuń
  6. u mnie też kompot tak się robi;)

    OdpowiedzUsuń
  7. U mojego braciaszki (jedzą wigilię u Teściowej) jest taka zupa, ale on ją spożywa "bez przymus", bo - jako żywo - nigdy u nas w domu rodzinnym takiej nie było. Niemniej to jest piękne w naszej tradycji świątecznej, że tyle różnych obyczajów wigilijnych ludzie kultywują. Pozdrawiam serdecznie - Marzynia

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy nie jadłam takiej zupy. Zawsze ciekawią mnie tradycyjne potrawy wigilijne, które pojawiają się na świątecznym stole w innych domach. Często wiążą się z nimi ciekawe historie rodzinne.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...